اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 03 October 2018
نمایندگان مجلس با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی

به گزارش عصرپرس، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 11 مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عدم ارجاع این لایحه به کمیسیون اقتصادی با 103 رأی موافق، 54 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص این لایحه گفت: مشکلی که درخصوص این لایحه پیش آمده و در جلسه سران قوا نیز مطرح شد این است که این لایحه ماهیت قضایی دارد و از نظر قانونی باید ابتدا قوه قضائیه لایحه را به دولت می آورد، بنابراین دولت بدون در نظر گرفتن نظر قوه قضائیه این لایحه را تقدیم مجلس کرده است، بنابراین قوه قضائیه معتقد است که این لایحه اشکال مسیر دارد و به تبع آن شورای نگهبان این مسیر را نمی پذیرد و این اشکال را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بعد از مشورت با شورای نگهبان و قوه قضائیه تصمیم بر این شد که تصویب مواد این لایحه متوقف و به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود و در این کمیسیون با دعوت از مقامات قوه قضائیه از نظرات آنها در این لایحه استفاده کرده و اگر ملاحظاتی درخصوص مواد این لایحه دارند به شورای نگهبان ارائه دهند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: شورای نگهبان تاکید داشت که تصویب مواد این لایحه باید متوقف شود، بنابراین باید مواد به کمیسیون ارجاع شود تا مشکلی از جانب شورای نگهبان پیش نیاید.

براساس این گزارش در ادامه نمایندگان با این ارجاع مخالفت کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: