اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 02 October 2018
رئیس پلیس فتا استا فارس مطرح کرد:
رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه بازی آنلاین شجاعت یا حقیقت نتیجه‌ای جزء تهدید به هتک حیثیت و اخاذی برای خانم جوان نداشت، گفت: متهم پرونده با ترفند این بازی از کاربران درخواست تصاویر و کلیپ‌های خصوصی کرده و بعد اقدام به انتشار آنها می‌کرد.

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حبیب‌اله رجبلی با بیان اینکه خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر و خبر از تهدید و انتشار تصاویر شخصی‌اش در فضای مجازی داد، گفت: شاکی پرونده در اظهاراتش بیان کرد که در شبکه اجتماعی تلگرام عضو گروهی ناشناس گشته که پس از عضویت در آن گروه شروع به انجام بازی با هم ‌گروهی‌ها به صورت آنلاین کرده است.

 وی یادآور شد: این بازی آنلاین به نحوی بوده که متهم (مدیر گروه) در ابتدا با پرسش چند سوال ساده از قربانیان بازی را شروع و از آنها می‌خواست که قبل از پاسخ به سوال بعدی صداقت یا شجاعت را انتخاب نمایند و در نهایت شجاعت قربانیان را با ارسال چند تصویر شخصی از خودشان می‌آزمود و در ادامه متهم با تهدید قربانیان به انتشار تصاویر‌ شخصی‌شان از آنها اخاذی می‌نمود‌.

 به گفته سرهنگ رجبلی مامورین پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع و پس از انجام یک‌سری اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی وبا هماهنگی مقام قضایی وی دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هر گونه اقدام مجرمانه گردید ولی پس از روبه رو شدن با  ادله‌های دیجیتالی لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را از این اقدام اخاذی از قربانیان بیان نمود.

 رئیس پلیس فتا استان فارس در توصیه به شهروندان گفت: شهروندان فریب اینگونه بازی‌ها را نخورند و هرگزبه افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند.

 وی ادامه داد: تقاضای ارسال تصاویر و کلیپ‌های شخصی از سوی دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قطعا با اهداف مجرمانه است و این افراد بعد از دریافت تصاویر شخصی شما حتما اقدام به اخاذی از شما خواهند نمود و یا با انشتار آن به دنبال هتک حیثیت شما هستند.

 سرهنگ رجبلی خاطر‌نشان کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای تبادل و بارگذاری تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی نیست و کاربران می‌بایست دقت بیشتری در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشته و از بارگذاری و تبادل مطالبی که می‌تواند زمینه را برای سوء‌استفاده مجرمین فراهم کند جداً خودداری نمایند.

 رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشابه یا جرائم مشهود در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: