اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 02 October 2018
هم‌زمان با چهاردهمین نمایشگاه بين المللي صنعت آب؛
کارگاه تعاملی "روزنامه‌نگاری تخصصی آب" در چهاردهمین نمایشگاه بين المللي صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب برگزار می‌شود.

کارگاه‌ تعاملی به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، چهاردهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه امسال در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. یکی از تفاوت‌های عمده چهاردهمین دوره با سیزده دوره پیشین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تعاملی با خبرنگاران رسانه های مختلف کشور است که مقرر شده در نمایشگاه امسال، در هر روز از چهار روز برگزاری نمایشگاه، شاهد برگزاری یک کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب آب و رسانه باشیم.

بر این اساس، در روز نخست (چهارشنبه 11 مهر) کارگاه مدیریت منابع آب در ایران با حضور صدیقه ترابی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو برگزار می‌شود. در این کارگاه آموزشی، مباحث و مفاهیم پایه‌ای مدیریت منابع آب در ایران شامل تخصیص آب، حوضه‌های آبریز، آب های زیرزمینی و ... به صورت مبسوط مورد طرح قرار گرفته و فضای تبادل نظر بین خبرنگاران و فعالان رسانه ای در خصوص هر بخش وجود دارد.

در دومین روز (پنجشنبه 12 مهر) برگزاری کارگاه رسانه و مدیریت مصرف در برنامه قرار دارد که در این کارگاه که با حضور بنفشه زهرایی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو برگزار می‌شود، اصول و مبانی مدیریت مصرف آب شهری، سبک زندگی، سواد آبی و نقش آن در مدیریت مصرف، مسئولیت اجتماعی و مدیریت مصرف آب، نقش رسانه ها در تقویت مسئولیت اجتماعی و نقش رسانه ها در مدیریت مصرف آب مورد طرح و تبادل نظر قرار می گیرد.

سومین روز برگزاری نمایشگاه آب امسال (جمعه 13 مهر) شاهد برگزاری سومین کارگاه آموزشی با حضور هدایت فهمی، معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا و با موضوع مفاهیم و رویکردهای نو در مدیریت منابع آب خواهیم بود. در این کارگاه، مباحثی چون آسیب شناسی مدیریت منابع آب، رویکردهای جدید در مدیریت منابع آب و نحوه حکمرانی آب مورد طرح قرار خواهد گرفت.

چهارمین و آخرین روز برگزاری نمایشگاه (شنبه 14 مهر) مصادف با برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی با حضور محمد فاضلی، مشاور وزیر نیرو و رئیس مرکز امور اجتماعی آب و انرژی وزارت نیرو و با عنوان بایسته‌های رسانه و سواد آب خواهد بود که در این کارگاه، سواد آبی چیست؟، سوادآبی و زمینه سازی کنش محیط زیستی و رسانه و سواد آبی و اعتمادسازی، مورد طرح و بررسی قرار می گیرد.

در پایان این کارگاه‌ها، به شرکت کنندگان از سوی وزارت نیرو گواهینامه معتبر ارائه خواهد شد و علاقه‌مندان به منظور دریافت فرم ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی http://watex.ir/ مراجعه کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: