اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 02 October 2018
نایب رئیس کمیسیون صنایع:
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت با اشاره به عملکرد وزارت صمت تاکید کرد:‌عملکرد وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در زمینه راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های نظارتی بسیار مثبت بوده و افتتاح سامانه جامع تجارت هم گویای اهمیت و اهتمام وزیر صمت به این موضوع است و می‌توان آن را گامی اساسی جهت ایجاد شفافیت و از بین بردن رانت دانست.

سامانه مقررات تجاری تنها راه نجات از رانت استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع گفت: وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در تمام دوران وزارت خود از طرح سامانه‌های نظارتی در بخش صنعت و تجارت و توسعه آنها استقبال کرده و قطعا با اجرا و همکاری سایر دستگاه‌ها برای اجرای بهتر این سامانه‌ها شاهد نتایجی مثل کاهش احتکار و رانت و همچنین شفاف‌سازی در این زمینه خواهیم بود.

وی در همین مورد افزود: در واقع توسعه این سامانه‌های نظارتی تنها راه نجات از رانت است که خوشبختانه در دولت فعلی جدی گرفته شده و امیدواریم ادامه پیدا کند.

احمدی در ادامه طرح الزام وزارت صنعت،‌معدن و تجارت برای راه‌اندازی سامانه مقررات تجاری در مجلس را در راستای تحقق همین اهداف دانست و توضیح داد: این طرح برای تحقق اهداف عمده‌ای از جمله تسهیل و بهره‌وری در کسب و کار،‌ شفافیت، حذف رانت و موضوعاتی از این قبیل مطرح شده‌است.

به گفته نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس حجم بالای پردازش و اطلاعات مانع از کارآمدی سیستم‌های قدیمی می‌شود و برای کارآمد کردن نظارت و همچنین ایجاد شفافیت در این مورد و حذف بروکراسی‌های بیهوده اداری در این زمینه راه‌اندازی این سامانه‌های اطلاعاتی مدرن ضروری است.

احمدی همچنین نتیجه‌بخش بودن این سامانه را ملزم به همکاری و تعامل چندجانبه در دستگاه‌های کشور دانست و گفت: اگر تعامل مثبت و سازنده در این زمینه برقرار شود این سامانه منجر به خروجی مبارکی به نام شفافیت سازی و افزایش بهره‌وری با حذف خطا خواهد شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: