اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - 01 October 2018
دومین جشنواره بزرگ طبخ غذا‌های دریایی کشوربا هدف فرهنگ‌سازی و ارتقاء مصرف آبزیان شنبه ۱۴ مهر در تهران برگزار می‌شود.

تهران میزبان دومین جشنواره طبخ غذاهای دریایی

به گزارش عصرپرس از ستاد خبری و اطلاع رسانی دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور؛ سرآشپزان مطرح کشور در تهران گردهم می آیند تا با حضور در دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور با یکدیگر به رقابت بپردازند، جشنواره ای که با هدف فرهنگ‌سازی و ارتقاء مصرف آبزیان به‌عنوان یک غذای سالم و آشنایی با طبخ غذاهای متنوع تهیه شده با آبزیان، برگزار می شود.

این جشنواره به همت مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و همکاری سازمان شیلات ایران روز شنبه ۱۴مهر و همزمان با سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته در سالن 21 نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

غلامرضا رضائیان دبیر برگزاری دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور گفت: این جشنواره با حضور جمعی از مقامات بلند پایه استان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مدیران سازمان جهادکشاورزی استان تهران و سازمان شیلات برگزار خواهد شد.

وی گفت: در دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور بیش از صد نوع غذای دریایی طبخ شده در مسابقه جشنواره ارائه خواهد شد.

رضائیان اضافه کرد: در بخش مسابقه این جشنواره، غذاهای آماده شده توسط داوران مطرح و سرشناس بین المللی ارزیابی شده و غذاهای شرکت داده شده در مسابقه از نظر طعم و مزه، ارزش غذایی، خلاقیت و نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرد که در پایان به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ مصرف آبزی و ارتقای سرانه مصرف غذاهای دریایی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در جامعه ما مسئله سلامت تحت تأثیر وقایع گوناگون به ویژه مصرف فست فودها و غذاهای بیرون قرار گرفته است، لذا باید تلاش کنیم سرانه مصرف غذاهای دریایی در بین خانواده ها افزایش یابد.

رضائیان با اشاره به فواید غذاهای دریایی، اهمیت گنجاندن آن در سبد غذایی و اهمیت مصرف آبزیان توسط بچه ها گفت: حتی اگر پدر یا مادر، مصرف کننده آبزیان نیستند به دلیل ارزش غذایی نباید آن را از برنامه بچه هایشان، حذف و ذائقه آنها را عوض کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از بیماری‌های فشار خون، کاهش بیماریی های قلبی و عروقی، رشد و سلامت سیستم عصبی جنین، پیشگیری از بیماری آلزایمر و غیره بخشی از مزایای استفاده از آبزیان است و توصیه شده برای بهره مندی از این فواید، حداقل دو بار در هفته مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوار قرار گیرد.

دبیر برگزاری دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور افزود: شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است.


نام:
ایمیل:
* نظر: