اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - 01 October 2018
سردار اشتری
فرمانده نیروی انتظامی گفت: دشمنان این نظام و انقلاب بدانند اقدامات حقیرانه آنها همچون جنایت تروریستی اهواز، بی پاسخ نخواهد ماند و در موعد خود در انتظار عکس العمل قاطع مردم و نیروهای مسلح کشور باشند.

دشمنان نظام  بدانند جنایت تروریستی اهواز بی پاسخ نخواهد ماند

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار  حسین اشتری در هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی ( ایپاس 2018) اظهار داشت:  انقلاب اسلامی ایران که زمانی یک نهال نوپا بود و تمام دنیا علیه آن متحد شده بودند،  امروز به درختی تنومند با ریشه های مستحکم تبدیل شده که با خون شهدا و رشادت و پایمردی ملت ایران 40 ساله شد.

دشمنان نظام و انقلاب بدانند جنایت تروریستی اهواز بی پاسخ نخواهد ماند

وی خاطر نشان کرد: در این مقطع زمانی که بخش هایی از منطقه خاورمیانه در آتش فتنه و جنایات عوامل استکبار جهانی قرار گرفته و آرامش و امنیت را از ساکنان آن سلب نموده، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند متعال، درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب، وحدت و پایمردی ملت سرافراز ایران و نیز اقتدار نیروهای مسلح، با وجود همه دسیسه ها، اقدامات و تحرکات سوء دشمنان، با امنیتی پایدار و مستحکم، امنیت قدرت های بزرگ را به چالش کشیده و ان شاء الله از این شرایط جنگ اقتصادی نیز عبور کرده و بر مشکلات فائق خواهد آمد و دشمنان این نظام و انقلاب نیز بدانند که اقدامات حقیرانه آنها همچون جنایت تروریستی اهواز بی پاسخ نخواهد ماند و در موعدخود در انتظار عکس العمل قاطع مردم و نیروهای مسلح باشند.

سردار اشتری مطرح کرد: موضوع امنیت در همه جوامع به عنوان یک فضا ، بستر و زیرساخت تلقی می شود و همان طور که انسان ها نیاز به فضا ، اکسیژن و تنفس دارند، جوامع نیز به امنیت نیاز دارند .

فرمانده ناجا اضافه کرد: امنیت در کنار بخش های دیگر مانند صنعت، اقتصاد و کشاورزی، یک فضا و بستری است که هر گونه پیشرفت و رشدی در این فضا صورت می گیرد که امروز بدون استفاده از تجهیزات و فناوری های به روز نمی توانیم ایمنی، امنیت و آرامش را در جامعه محقق سازیم و توسعه فناوری ها به صورت مستقیم در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه تأثیر گذار است.

نقش فناوری های نوین در امنیت در جامعه

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: فناوری های جدید می تواند منجر به نهادینه شدن رفتارهای قانونی، انضباط اجتماعی، قانون گرایی و تغییر در سبک زندگی و الگوی مصرف شود چرا که چالش ها و مسائل امروز را نمی توان با روش ها و راه حل های دیروز به سامان رساند.

وی اضافه کرد: جوامع پیچیده امروز را نمی توان با تکنیک ها و روش های سنتی ، دستی و دیروزی اداره کرد و استفاده از تجهیزات و فناوری های جدید برای جوامع ، یک انتخاب از میان انتخاب های موجود نیست، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

سردار اشتری یادآورشد: مردم از ما می خواهند و ما از همکارانمان می خواهیم که در جهت ایفای وظایف مان؛ به سه موضوع سرعت، دقت و صحت عمل در کار توجه کنند که برآیند و نتیجه آن به امنیت و آرامش جامعه کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: فناوری های نوین این امکان را می دهد که وظایف و مأموریت هایمان را با سرعت؛دقت و صحت انجام دهیم و با توجه به پیچیده شدن مسائل، در هم آمیختن تقاضاها ، انباشت آنها ، امکان ساماندهی و اداره دستی و سنتی کارها وجود ندارد.

فرمانده ناجا اشاره کرد همگام شدن با فناوری های نوین، جزء لاینفک برای ایجاد امنیت بخش های متعدد از جمله امنیت اقتصادی ، فردی، روانی و در نتیجه رسیدن به ثبات پایدار می باشد، لذا توسعه فناوری های حوزه امنیت ، ارتباطات و اطلاعات در زمره مهم ترین دغدغه های فکری و اساسی مدیران هر سازمان به شمار می رود.

ناجا، سازمانی فعال و پیشرو در بهره گیری از فناوری های نوین

سردار اشتری کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سازمان های فعال و پیشرو در بهره گیری از فناوری های نوین، به عنوان پرچمدار نظم و امنیت در کشور عزیز اسلامی بوده و ضمن تلاش مضاعف برای در اختیار قرارداشتن آخرین تجهیزات پیشرفته پلیسی، سعی در این دارد تا زمینه ساز بستر مناسب برای شکوفایی و ظهور توانمندی های  نخبگان داخلی این عرصه به منظور هدایت و حمایت از ایده ها، ابتکارات و اختراعات آنها به سمت نظم و امنیت پایدار و کنترل شده گام های محکم تری بردارد.

وی ادامه داد: نمایشگاه ایپاس ، امسال با شعار "امنیت و ایمنی؛ پشتوانه تولید داخلی" در سایه امنیت پایدار و نگاه ویژه به توسعه امنیت عمومی و جامعه محور ، برپا شده است.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: تمامی افراد جامعه در راستای تحقق نظم و امنیت به عنوان جزیی تأثیرگذار سهیم هستند و در سایه مشارکت ملت شریف و دست اندرکاران حوزه امنیت و فناوری و برگزارکنندگان این نمایشگاه به سمت جامعه ای امن تر پیش خواهیم رفت و لذا آنچه مطلوب بوده امنیت فراگیر و همه نگر است که همه در حفظ و تداوم آن سهیم باشند.

فرمانده ناجا بیان کرد : همچنین این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای ارتباط پلیس های تخصصی ناجا با بخش های صنعتی، مراکز علمی ، پژوهشی ، دانشگاهی و نیز تبادل نظر و اطلاعات نوآورانه در باره تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی است که امیدواریم همانند سال های گذشته بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته و از فرصت پیش آمده بهره برداری حداکثری نماییم.

دستیابی به تجهیزات و فناوری های نوین، رویکرد پلیس برای مبارزه با جریان های اغواگرانه دشمن و نابودی باندهای فساد

فرمانده ناجا عنوان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران بر آن است با توجه به حیطه وظایف و مأموریت های خطیر خود که در رأس آنها حفظ امنیت و آرامش جامعه می باشد با دستیابی به تجهیزات و فناوری های نوین با بحران ها و جریان های انحرافی و اغواگرانه دشمن و دسیسه های عوامل تبهکار و باندهای فساد مقابله نموده و اقدامات پیشگیرانه خود را ارتقاء داده و به رویکردهای اساسی شامل آموزش ، پژوهش و جامعه محوری برای ایفای هر چه بهتر مأموریت های محوله که برآیند عملکرد آن به کاهش جرایم می انجامد نیز توجه جدی نماید.

سردار اشتری تأکید کرد: امید است روند همکاری و حضور فعال مبتکران و محققان حوزه فناوری در این بخش هر ساله بیشتر و بهتر شود، همچنین حضور شرکت کنندگان خارجی را نیز به فال نیک گرفته و ضمن خیرمقدم به این عزیزان معتقدیم در رقابتی سالم و سازنده با رقبای منطقه ای و جهانی ، اهداف و آرمان های این نمایشگاه تحقق خواهد یافت.

فرمانده ناجا گفت: این نمایشگاه بستری برای ارائه  تکنولوژی، فناوری ، دانش و همچنین توسعه فرهنگ ایمنی و امنیت کشور، مشارکت مردم در ایجاد امنیت جامعه ، تشویق تولیدکنندگان و عرضه کنندگان تجهیزات ایمنی، پلیسی و گردش اقتصادی است تا با گسترش ابعاد جرایم، توانمندی های پلیسی نیز ارتقاء یافته تا بتوان با تنوع شگردهای بزهکاران نیاز به تجهیزات نوین را مرتفع کرد.

وی گفت: این درحالی است که اصولا تحریم ها هیچ گاه نتوانست و نمی تواند پلیس را از نیل به آرمان ها و وظایف خود دور نماید و معتقدیم تحریم ها موجب سرعت دهی و پیشرفت  تکنولوژیکی خواهد شد.

سردار اشتری اظهار داشت: یاد آور می شوم در سالی که توسط مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و دراجرای تحقق سند چشم انداز کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از کالا و تولید ملی و زمینه سازی هر چه بیشتر اشتغال، علاوه بر بخش های معمول سال های قبل، بخش جدیدی نیز برای شرکت های دانش بنیان با تسهیلات و امتیاز خاص پیش بینی شده است.

وی اشاره کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بخش ویژه دیگری تحت عنوان چلچراغ در نظر گرفته شده که روند تکامل و رشد پلیس انقلاب را طی این چهل سال به تصویر می کشد که این موضوع در نمایشگاه امسال ، یکی از جلوه های خاص و قابل توجه است.

فرمانده ناجا افزود: اطلاعات دریافتی نشان می دهد بحمدالله استقبال خوب و قابل تقدیری از نمایشگاه به عمل آمده به طوری که در اطلاعات آماری نمایشگاه آمده است تعداد 350 غرفه از شرکت های داخلی و خارجی ، 15 اثر از نخبگان در 11 غرفه در بخش مخترعان ، 193 برند ، 5 هزار عنوان محصول ، 17 رده پلیس تخصصی و معاونت های پشتیبانی کننده ناجا و 20 کشور خارجی محصولات شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند که خدمات مختلف مشاوره ای و آموزشی رده های تخصصی ناجا نیز از اقدامات ارزشمند این نمایشگاه است.


نام:
ایمیل:
* نظر: