اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - 30 September 2018
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور:
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور نحوه و سازوکار فعالیت این ستاد را تشریح کرد.

دسترسی به اطلاعات درست و دقیق حق مردم است

به گزارش عصرپرس؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز یکشنبه ۸ مهرماه در حاشیه نشست شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نحوه فعالیت ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که رئیس‌جمهور جنابعالی را به ریاست این ستاد منصوب کردند، چگونه است؟ اظهار داشت: با توجه به شرایط تبلیغاتی و اقداماتی که رسانه های داخلی به دلیل نداشتن اطلاعات و یا عدم هماهنگی بین دستگاه ها دارند و از طرف دیگر رسانه‌های خارجی به دلیل عنادی که نسبت به دستاوردهای ما دارند، اکنون در مسائل اقتصادی با مسائلی روبرو هستیم که ناشی از این نوع اطلاع رسانی می باشد.

وی در ادامه افزود: سران قوا در جلسه ای که داشتند تصمیم گرفتند هماهنگی بین دستگاه های متولی اقتصادی و دستگاه های اطلاع رسانی ایجاد شود که هم تبادل اطلاعات و هم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد و همچنین به صورت ایجابی و سلبی به همه ابهامات، ایرادات و ضعف‌ها و خلاء‌های اطلاعاتی جامعه پاسخ مناسب داده شود.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور بیان کرد: در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصمیم گرفته شد که وزارت کشور متولی این امر باشد و این ستاد حدود ۱۹ عضو دارد و بنده به عنوان هماهنگ کننده ستاد ایفای نقش می کنم.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه رسانه‌ها به ما کمک کنند زیرا این امر بدون کمک رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی امکان‌پذیر نخواهد بود، تاکید کرد: انشاءالله بتوانیم در راستای حقوق حقه مردم کشورمان که دسترسی به اطلاعات درست و دقیق است گام‌های خوبی برداریم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این ستاد با فعالیت سخنگوی دولت همپوشانی دارد تصریح کرد: خیر این موضوع وجود ندارد، بلکه ما فقط در حوزه اقتصادی به عنوان دستگاه هماهنگ کننده مانند شورای اجتماعی کشور و شورای امنیت و ستاد بحران که زیر نظر این وزارتخانه هست اقدام خواهیم کرد لذا همه اموری که احتیاج به هماهنگ کننده در سطح ملی دارد وزارت کشور بر عهده می گیرد و این کار به معنای سخنگویی نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر: