اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - 30 September 2018
رحمانی فضلی
وزیر کشور با بیان اینکه دستگاه های متولی از ظرفیت سمن ها و نهادهای فعال اجتماعی به منظور کاهش پدیده طلاق بهره بگیرند، گفت: بحث اجتماعی کردن مقابله با طلاق به طور جد پیگیری شود.

اجتماعی کردن مقابله با طلاق با جدیت پیگیری شود

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ یکصد و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور با دستور بررسی عملکرد دستگاه ها در زمینه طلاق امروز یکشنبه ۸ شهریور ماه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

رحمانی فضلی پس از استماع گزارش اعضا و دستگاه های عضو کارگروه مقابله با طلاق در سخنانی اظهار داشت: این کارگروه با حضور دستگاه های عضو جلسات بیشتر و مستمری در جهت رفع مشکلات هماهنگی بین دستگاهی برگزار کند.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری اجرای مصوبات کارگروه های ۱۸ گانه ملی ذیل شورای اجتماعی کشور گفت: بحث اجتماعی کردن مقابله با طلاق به طور جد پیگیری شود.

وزیر کشور افزود: دستگاه های متولی از ظرفیت سمن ها و نهادهای فعال اجتماعی به منظور کاهش پدیده طلاق بهره بگیرند همچنین تجربیات موفق سایر استان ها منتقل شود تا اقدامات در استان هایی که بیشتر با این معضل رو به رو هستند، تسریع شود.

وی با اشاره به موضوع اعتبارات مورد نیاز دستگاه ها در اجرای برنامه های کارگروه گفت: هر یک از این دستگاه ها اعتبارات خاص در زمینه خانواده دارند و باید از آن محل هزینه کنند همچنین سازمان امور اجتماعی به تناسب منابع محدودی که دارد کمک های لازم را انجام خواهد داد اما سازمان برنامه و بودجه پیگیری های لازم را انجام دهد تا اعتبارات این بخش به موقع به دستگاه ها تخصیص یابد.

وزیر کشور با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای کمک به دستگاه های متولی در امر کاهش طلاق از دستگاه قضایی و بهزیستی خواست با همکاری یکدیگر از این امکانات برای اجرای برنامه ابلاغی استفاده کنند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: مدیریت اطلاع رسانی امری مهم است و این موضوع باید در دستور کار سازمان امور اجتماعی باشد، چرا که ما در مقابل اطلاع رسانی های غیررسمی که بسیاری از آنها غیرواقعی هستند ضعیف عملکرده ایم و سازمان و کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق باید در مقابله با این موضوع تدبیر مناسبی بیندیشند.

وی با اشاره به گزارش سازمان ثبت احوال نسبت به کاهش روند طلاق در ۴ ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته تاکید کرد: با توجه به روندی که اکنون ایجاد شد رشد میزان طلاق کند شده است که این مهم با برنامه ریزی و تدبیر مناسب باید تداوم یابد..


برچسب ها
رحمانی فضلی ، طلاق
نام:
ایمیل:
* نظر: