اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - 30 September 2018
فلاحت پیشه
رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: مشکل اصلی کشور تحریم خارجی و کمبود بودجه داخلی نیست بلکه غفلت از راهبرد جنگ سردی است که دشمنان علیه کشورمان طراحی کرده اند

مشکل اصلی کشور غفلت از راهبرد جنگ سرد دشمنان است

به گزارش عصرپرس، حشمت الله فلاحت پیشه در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: جمعه گذشته یکی از مسئولان با افتخار گفت 500 دوربین در ورزشگاه آزادی تهران نصب شده تا دختران پسرنما را هنگام ورود به ورزشگاه بازداشت کنند این در حالی است که زمانی که با حسرت و اندوه مشغول بررسی جنایت تروریستی اهواز بودم به این فکر می‌کردم که حتی اگر یکی از این دوربین ها فضای پشت جایگاه را پوشش می‌داد قلب ایران این گونه به درد نمی آمد.

مشکل اصلی کشور تحریم خارجی و کمبود بودجه داخلی نیست بلکه غفلت از راهبرد جنگ سردی است که دشمنان علیه کشورمان طراحی کرده اند

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: مواظب باشید راه را اشتباه نروید مشکل اصلی کشور تحریم خارجی و کمبود بودجه داخلی نیست بلکه غفلت از راهبرد جنگ سردی است که دشمنان علیه کشورمان طراحی کرده اند.

رسوبات ذهنی برخی افراد را با هزاران تیشه فرهادی نیز نمی توان زدود

وی بیان کرد: غرب در جنگ سرد با نظریه جرج کنان بلوک شرق را شکست داد؛ براساس این نظریه اقدامات باید در جهتی باشد که کشور هدف جاذبه های خود را برای اتباعش از دست دهد به گونه ای که مردم در داخل مایوس و مدینه فاضله را در کشور مهاجم بجویند. به همین دلیل شاخص اول توسعه هزاره جدید شاخص شادی است اما متاسفانه در ایران رسوبات ذهنی برخی افراد را با هزاران تیشه فرهادی نیز نمی توان زدود.

در شرایط عهد شکنی ترامپ وظیفه مردم از مسئولان خطیرتر است

فلاحت پیشه با بیان اینکه در شرایط عهد شکنی ترامپ وظیفه مردم از مسئولان خطیرتر است، اظهار کرد: اگر آنها در شناسایی خادمان از خائنان به منافع و امنیت ملی دچار اشتباه نشوند مسئولان از شرایط بهتری برای تصمیم گیری برخوردار می شوند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بزرگ ترین خدمت به ملت، جلوگیری از تکمیل حلقه محاصره کشور توسط مثلث صهیونیستی، ارتجاعی و ترامپی است، خاطرنشان کرد: بزرگترین خیانت کشاندن ایران به مسیر افراط و انتحاری است که آن مثلث شوم برای ایران طراحی کرده است.

جهان، آمریکا نیست

وی ادامه داد: نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان داد که جهان، آمریکا نیست و آمریکا، نیز ترامپ نیست. ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته حداقل 40 نوع اقدام و راهبرد خصمانه را تحمل کرده و هر روز قدرتمندتر شده است اکنون ایران در زمره 20 اقتصاد برتر دنیا قرار دارد و اگر بخواهیم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم نباید اجازه دهیم هیچ عامل بیرونی سامان داخلی را برهم زند.

 نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم همچنین گفت: اکنون ایران در زمره 20 اقتصاد برتر دنیا است و اگر بخواهیم مسیر پیشرفت را ادامه دهیم، نباید اجازه دهیم هیچ عامل بیرونی سامان داخلی را برهم زند.

فلاحت پیشه با بیان این که بزرگ ‌ترین آفت تحریم برای کشور ایجاد رانت های فاسد است، یادآور شد: هنوز سرنوشت منافع ملت ایران در صحنه و پشت صحنه بازی امثال زنجانی و ضراب مشخص نیست در حالی که کاسبان تحریم دوباره برای خون ملت دندان تیز کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با تصمیم گیری شفاف و محرم دانستن مردم برای همیشه زالوهای واسطه تحریم را از این بدنه با صلابت دور کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حرف ما این است که بخشی از تعلل های امروز در تصمیم‌گیری‌ های اقتصادی و اجرای تصمیمات، ناشی از رانت های قدرت و ثروت است.

فلاحت پیشه در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به این که قوه قضاییه هر هفته گزارشی از برخوردها را ارائه می‌دهد، گفت: اما عدم معرفی مصادیق و بویژه عدم شفافیت بازگشت اموال به بیت المال و نحوه هزینه کرد آن به سود مردم شائبه‌ها را حفظ کرده است.

وی اضافه کرد: بی‌پایان شدن این داستان نشان می‌دهد که مصونیت دانه درشت‌ها و با قدرت‌ها ادامه دارد؛ به طور خاص مانع شویم که مشغله‌های انتخاباتی بر دغدغه منافع ملی غلبه نکند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس یکی از نشانه های انتخاباتی کردن رفتار سیاسی را غلبه فضای توهین و تخریب بر منطق و تلاش برای حل مسئله دانست و اظهار داشت: این آفت منجر به تضعیف توان تصمیم گیری و اجرایی کشور می شود.

فلاحت پیشه یادآور شد: مسئولان از تصمیم گیری و موضع گیری شفاف پرهیز می کنند و عمر و انرژی کشور در لفافه‌ها و موج سواری ها هدر می‌رود؛ تصمیم گیری و اجرا در کشور به گونه‌ای سالم و شفاف باید صورت گیرد و در این صورت ترامپ مجبور به فصل بازگشت تحریم‌ها بازگردد. ایرانی که این همه شرایط بین المللی را فراهم کرده است قابل تحریم نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر: