اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 29 September 2018
در حاشیه مجمع عمومی مطرح شد:
وزیر خارجه روسیه گفت: برای مبارزه با تروریسم و حفظ حاکمیت ملی سوریه با ایران متحد باقی می مانیم.

تاکید لاوروف بر نقش موثر ایران در مبارزه با تروریسمبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از صداوسیما، وزیر امور خارجه روسیه بر نقش مفید و موثر ایران در مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد.

سرگئی لاوروف در نشست خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به سئوالی درباره حضور ایران در سوریه گفت: ایران به دولت سوریه به دعوت دمشق و به صورت موثر کمک می کند. ما آن را تهدید تروریستی نمی بینیم. در این مرحله برای مبارزه با تروریسم، حفظ حاکمیت ملی سوریه و کمک به سوری ها برای ایجاد شرایط مناسب آغاز فرآیند سیاسی، (با ایران) متحد باقی می مانیم. سوریها باید خودشان درباره سرنوشت شان تصمیم بگیرند. تردیدی ندارم که همکاری بسیار مفیدی در چارچوب روند آستانه داریم. سرگئی لاوروف اعلام کرد روند تحویل سامانه اس سیصد به دولت سوریه آغاز شده است.

لاوروف در پاسخ به سئوالی درباره احتمال تعیین سازوکاری برای معامله پایاپای به منظور اجازه دادن به ایران برای فروش نفت پس از اعمال تحریم های آمریکا در ماه نوامبر، افزود: همه ایده ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: ترکیه به نوبه خود به جدا کردن معارضان میانه روی سوریه - که برای مشارکت در روند سیاسی آمادگی دارند- از جبهه النصره متعهد شده است. این اقدام دشوار است، زیرا دولت های آمریکا در دوره های باراک اوباما و دونالد ترامپ در این کار ناکام ماندند. امیدوارم ترکیه در این ماموریت موفق شود.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پس از حادثه سقوط هواپیمای روسی نزدیک سواحل سوریه و پس از تصویر کاملی که نظامیان در وزارت دفاع ارائه کردند، اعلام کرد تدابیری که در سوریه اتخاذ خواهیم کرد برای تضمین امنیت کامل سربازان ما در آنجا خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: