اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 29 September 2018
پوربافرانی:
عضو هیات رئیسه فراکسیون تولید و اشتغالزایی مجلس می گوید انتظار می رفت با آغاز سفر رئیس جمهور به سازمان ملل نرخ ارز کاهش پیدا می کرد.

سفر روحانی باید نرخ دلار را کاهش می دادبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، عباسعلی پوربافرانی عضو هیات رئیسه فراکسیون تولید و اشتغالزایی مجلس با اشاره به روند افزایش نرخ دلار، بیان داشت: عامل گرانی های اخیر، تصمیم های و صحبت های اشتباه برخی مسئولان و ماقامات است، برخی مسئولان صحبت هایی می کنند که به ملتهب شدن بازار منتج می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: انتظار می رود که دولت باتوجه به تصمیمات و صحبت ها نادرست و نا به جا، روند خود را اصلاح کند و به وضعیت آشفته بازار ارز سر و سامانی دهد.

تاثیر سفر روحانی بر نرخ ارز

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس دهم شورای اسلامی بااشاره به سفر روحانی به نیویورک و تاثیر آن بر روابط اقتصادی ایران با دنیا، اظهار داشت: سفر به سازمان ملل می تواند مقدمه ای باشد تاهمان طور که ایران خود را در منطقه نشان داد در جهان نیز نفوذ کند و بتوان در چارچوب روابط دیپلماتیک با کشورهایی که صلاحیت ارتباط را دارند برای بهبود شرایط اقتصادی گامی برداشت.

وی با بیان اینکه با سفر روحانی به نیویورک نرخ ارز افزایش پیدا کرد، گفت: با وجوداینکه افزایش قیمت ارز با سفر و صحبت های روحانی رقم خورد باید گفت انتظار می رفت که با حضور رئیس جمهور در سازمان ملل التهاب بازار کاهش یابد.

زیر ساخت برای تغییر مبنای اقتصادی کشور فراهم نیست

پوربافرانی در خصوص قیمت واقعی دلار عنوان کرد:نرخ واقعی دلار فاصله بسیاری با نرخ آن در بازار آزاد دارد اما باید به گونه ای اقتصاد کشور را مدیریت کنیم که تحولات اقتصادی برمبنای دلار نباشد.

این نماینده مجلس تاکیدکرد: از آنجایی که زیرساخت ها برای تغییر مبنای اقتصادی کشور وجود ندارد همچنان شاید اثرگذاری و نقش آفرینی ارز بر مناسبات اقتصادی کشور هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: