اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - 25 September 2018
مدیران مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی؛
مشکلی در تامین و توزیع سوخت جایگاه‌های سراسر کشور وجود ندارد و مردم از ازدحام در جایگاه‌ها خودداری کنند.

کمبود سوخت شایعه است؛ مردم توجه نکنند

به گزارش عصرپرس به نقل از شانا؛​ جو روانی ایجاد شده ناشی از انتشار شایعاتی درباره کمبود سوخت در روزهای گذشته سبب ازدحام­ در جایگاه‌های عرضه سوخت شده است، به نحوی که مقدار فروش سوخت در برخی جایگاه‌های مهم در مراکز استان‌ها تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

این درحالیست که مدیران برخی مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید می کنند مشکلی به لحاظ تامین و عرضه فرآورده وجود ندارد و مردم از ازدحام در جایگاه‌های عرضه سوخت خودداری کنند.

نعمت‌الله نجفی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز درباره تامین و توزیع سوخت در این منطقه گفت: هم اکنون هیچ مشکلی به لحاظ تامین سوخت در منطقه وجود ندارد و سوخت کافی به جایگاه‌های عرضه تحویل شده است. وی افزود: از چند روز گذشته جو روانی ایجاد شده بر اثر شایعه‌ها سبب ازدحام و هجوم مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت شده بود که خوشبختانه امروز شرایط به حال عادی بازگشته است. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز با اشاره به تکمیل ظرفیت مخازن سوخت جایگاه‌های عرضه سوخت و در انتظار بودن نفتکش‌های جاه‌پیما برای سوخت‌رسانی به جایگاه‌های عرضه تاکید کرد: اگر چه شایعه‌های منتشر شده در چند روز گذشته سبب افزایش تحویل سوخت به جایگاه‌های عرضه و افزایش مصرف شده بود، اما سوخت کافی ذخیره شده است و نیاز مردم به سوخت تامین می‌شود. نجفی ضمن تاکید بر لزوم هوشیاری مردم و بی‌توجهی به شایعات تصریح کرد: روز دوشنبه (دوم مهرماه) ۴ میلیون لیتر بنزین در این منطقه از طریق جایگاه‌های عرضه توزیع شد، این درحالی است که میانگین مصرف بنزین در منطقه اهواز روزانه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر است.

مسعود نیکتاج، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر هم گفت: هم اکنون سوخت مورد نیاز به همه نقاط منطقه ارسال شده است و جایگاه‌های عرضه به لحاظ تامین سوخت مشکلی ندارند. وی افزود: بر اثر جو روانی ایجاد شده، هجمه عجیبی به جایگاه‌های عرضه سوخت در منطقه شده بود که همین موضوع افزایش مصرف بنزین را تا سقف ۲ میلیون لیتر در روز به دنبال داشت. وی ضمن تاکید بر اعمال ممنوعیت فروش فرآورده داخل ظرف در جایگاه‌های منطقه بوشهر گفت: خوشبختانه کمبودی به لحاظ تامین سوخت وجود ندارد و مردم به شایعه‌های بی‌اساس توجه نکنند.

حسینعلی طالبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری نیز از عرضه بدون وقفه سوخت در منطقه شمال خبر داد و افزود: متاسفانه عده‌ای با فرصت‌طلبی دست انتشار شایعه‌ها می‌زنند و همین موضوع سبب افزایش ازدحام در جایگاه‌ها می‌شود. وی مشکل کمبود فرآورده در این منطقه را تکذیب و تاکید کرد: هم اکنون سوخت‌رسانی بی‌وقفه به مردم در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت این منطقه در حال انجام است. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از افزایش مصرف بنزین در این منطقه خبر داد و افزود: در چند روز اخیر روزانه نزدیک به ۵ میلیون لیتر سوخت در این منطقه توزیع شده است.

در همین حال فضل‌الله اکبری، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان، درباره روند سوخت‌رسانی در این منطقه گفت: نه تنها مشکلی به لحاظ تامین سوخت وجود ندارد، بلکه با افزایش حضور مردم در جایگاه‌ها، عرضه سوخت در روزهای اخیر حدود ۷۷ درصد افزایش یافته، اما به هیچ وجه متوقف نشده است. وی تاکید کرد: افزون بر سوخت‌رسانی بی‌وقفه در این منطقه، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان سوخت‌رسانی به دیگر نواحی از جمله خراسان رضوی، نواحی شرق استان فارس، تربت حیدریه و ... را نیز به‌عهده دارد و سوخت‌رسانی به این مناطق نیز بدون وقفه در حال انجام است. اکبری تاکید کرد: هم اکنون هیچ جایگاهی در منطقه غیرفعال نیست و سوخت‌رسانی طبق روال عادی ادامه دارد.

مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌‌که سوخت‌رسانی و سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه در حوزه انتخابی‌اش روال عادی دارد، گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت در استان گیلان شرایط عادی دارند و کمبود بنزین در این منطقه به هیچ عنوان وجود ندارد. وی با اشاره به این‌که کمبود بنزین در کشور وجود ندارد، افزود: مردم نگران تامین سوخت مورد نیاز خود نباشند.

محمد دامادی، نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت در این شهر روال عادی دارد و مردم برای سوخت‌گیری مشکلی ندارند. وی افزود: در جایگاه‌های عرضه کمبود سوخت وجود ندارد و مردم نیز به شایعه‌های مطرح شده و بی اساس توجه نکنند.

شمس‌الله شریعت‌نژاد، نماینده تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: چند جایگاه عرضه بنزین در این منطقه وجود دارد که وضع سوخت‌رسانی در آنها عادی است و مردم به‌طور منظم در حال سوخت‌گیری هستند و مشکلی در این باره نداریم.

ذبیح نیکفر، نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که هم اکنون در این منطقه مشکلی در بخش سوخت‌رسانی و سوخت‌گیری وسایل نقلیه نداریم، عنوان کرد: هیچ گونه کمبود بنزین نه در این منطقه، بلکه در دیگر شهرهای شمالی کشور وجود ندارد.

اخبار و شایعات درباره کمبود بنزین در سطح کشور در حالی قوت گرفته است که با قرارگرفتن فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در آستانه بهره‌برداری و همچنین بهره‌برداری از برخی طرح‌های توسعه‌ای در پالایشگاه‌های کشور از جمله پالایشگاه بندرعباس، تبریز و ... یکی پس از دیگری با افزایش کیفی و کمی فرآورده‌های تولیدی روبه‌رو بوده‌ایم.


نام:
ایمیل:
* نظر: