اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - 25 September 2018
قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین خبر داد؛
قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین از برپایی ۵۰۰ موکب ایرانی در استان کربلا همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد.

خدمات دهی ۵۰۰ موکب ایرانی در کربلا

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، جمشید گودرزی با اشاره به جلسه اخیر کمیته مشترک اربعین ایران و عراق که در کربلا برگزار شد گفت: در این جلسه که مصطفی مرادیان وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و عقیل الطریحی استاندار کربلا حضور داشتند توافقاتی در زمینه تسهیل ورود و خدمات رسانی موکب‌های ایرانی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه میزبان اصلی کنگره عظیم اربعین حسینی مردم و دولت عراق هستند، گفت: حضور موکب‌های ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی و کمک به برادران عراقی است.

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هرگز به‌دنبال دخالت در امور داخلی عراق و دردست گرفتن مدیریت برپایی کنگره عظیم اربعین نیست، اظهار کرد: امسال شاهد ارتقاء خدمات دهی موکب‌های مشترک ایرانی و عراقی خواهیم بود.

وی افزود: برخی ظرفیت‌ها را مردم عراق دارند مثل زمین، ارتباطات محلی و ... که موکب‌داران ایرانی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتری انجام دهند، موکب داران ایرانی هم ظرفیت‌های خاص خود را دارند که در تجمیع با ظرفیت‌های موکب داران عراقی بهبود پیدا می‌کند.

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین ادامه داد: این تعامل و همکاری باعث الفت و برادری بیشتر بین دو ملت می‌شود که ما هم آن را توصیه می‌کنیم.سال گذشته تعدادی موکب مشترک بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها ایجاد شد که امسال نیز متقاضی برای تشکیل موکب‌های مشترک بیشتر شده است.

گودرزی با بیان اینکه برای مراسم اربعین امسال حضور ۵۰۰ موکب ایرانی در استان کربلا قطعی شده است، افزود: با استاندار کربلا جهت واگذاری امانی اراضی دولتی به موکب‌های ایرانی در ایام اربعین و تسهیل تردد خادمان موکب‌ها توافقاتی صورت گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: