اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 22 September 2018
مدیرعامل‌سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه این سازمان از صدور جواز تاسیس برای 99 شهرک خصوصی خبرداد و گفت: باید توسعه کیفی شهرکهای صنعتی موجود را به جای ایجاد شهرکهای جدید در اولویت قرار دهیم.

‌صدورجوازتاسیس برای99شهرک خصوصی‌

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا ، صادق نجفی در این نشست در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: 92 درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند، حمایت و همکاری با این صنایع در اساسنامه سازمان مورد تاکید است.

وی با اعلام اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیروهای جوان و باارزشی دارد، تصریح کرد: این نیروها روحیه کار تیمی و گروهی دارند و می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

نجفی به دو نمونه از اقدامات قبلی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی اشاره کرد و گفت: کمپین چرخه را بچرخانیم در حمایت از کالای ایرانی و نمایشگاه بزرگ توانمندیهای صنایع کوچک دو نمونه از کارهای فاخر سازمان بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تأکید بر اینکه اساسنامه سازمان باید با دقت مطالعه و بازبینی شود، اضافه کرد: نیاز به تحول داریم، سازمان باید به سمت توسعه ای شدن که وظیفه اصلی آن به شمار می رود پیش برود.

نجفی همچنین در ادامه تصریح کرد: سازمان باید اکتیو و اثرگذار باشد و در اساسنامه نیز باید تحولاتی ایجاد شود.

وی با یادآوری اینکه 968 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که 806 مورد فعال است، افزود: بالاترین واگذاری زمین برای راه اندازی واحدهای صنعتی را پارسال در شهرکها و نواحی صنعتی مان داشتیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه توسعه صنعتی در همه جای دنیا وابسته به smeها است، گفت: ما نیز راهی جز حمایت از این صنایع کوچک و متوسط نداریم، smeها باید در اولویت باشد.

کارآفرینان مانند افسران خط مقدم جبهه هستند

نجفی کارآفرینان را مانند افسران خط مقدم جبهه دانست و گفت: اگر به توسعه کشور علاقمندیم به smeها توجه کنیم. اثرگذاری smeها را در نمایشگاه بزرگ توانمندیهای صنایع کوچک دیدیم.

وی با یادآوری اینکه 59 شهرک خصوصی داشتیم، الان برای 99 شهرک مجوزهای لازم را اخذ کردیم، گفت: توسعه شهرکهای صنعتی را به جای ایجاد شهرکهای جدید در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در پایان تصریح کرد: سامانه سکوک و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را مورد حمایت قرار می دهیم.

گفتنی است در این جلسه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به مجمع عمومی ارایه شد و به بندهای گزارش حسابرس و بازرس قانونی مربوط به عملکرد صورتهای مالی سال 1396 پاسخ داده شد که این عملکرد و صورتهای مالی مورد تایید اعضای مجمع عمومی نیز قرار گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: