اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - 18 September 2018
‌رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: اخیرا از یک مجموعه تهیه و توزیع موادغذایی حلوای شادی کشف کردیم که ترکیبی از شاهدانه و مواد اعتیادآور است.

کشف حلوای شادیِ اعتیادآور در اردبیل

‌به گزارش عصرپرس به نقل از ایسنا، بهنام بهشتی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل ‌اظهار کرد: این حلو که به حلوای بیرجندی شاهدانه و حلوای شادی معروف است در برخی از مغازه‌ها توزیع شده بود که ما نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کردیم و در ارسال به آزمایشگاه مواد ترکیبی اعتیادآور آن کاملا مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در جلسه آینده شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا با آگاهی‌بخشی به مردم اجازه ندهیم چنین موادغذایی خطرناک و اعتیادآور در فروشگاه‌ها عرضه شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل ادامه داد: در راستای اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر ما تفاهمنامه‌ای را با صداوسیما به امضا رساندیم تا در قالب یک برنامه نو با عنوان راه جدید در مورد آسیب‌ها و خطرات مصرف موادمخدر به خانواده‌ها و عموم مردم هشدارهای لازم را بدهیم که قرار است این برنامه‌ با محوریت پیشگیری از اعتیاد در قالب 32 برنامه صدا و 32 برنامه سیما پخش شود.

بهشتی به رویکرد جدید ستاد مبارزه با موادمخدر در ضربه زدن به اموال و دارایی قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: در این راستا در سال گذشته و 5 ماهه امسال چهار مزایده فروش اموال قاچاقچیان انجام شده به طوری که 41 خودروی قاچاقچیان، پنج باب آپارتمان آنها و سه دستگاه تلفن همراه قاچاقچیان به قیمت کارشناسی به فروش رسیده است که ارزش ریالی آنها 13 میلیارد ریال بوده است.

وی به موعد بازگشایی مدارس و محیط‌های دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: ما بحث پیشگیری را در محیط‌های آموزشی به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها، اطراف قلیان‌سراها با توجه به عرضه قلیان‌های جیبی و مواد اعتیادآور دراگون و ترامادون جدی گرفتیم تا نسبت به سالم‌سازی محیط اطراف با برنامه‌ریزی دقیق عمل کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت کمپ‌ها و ضرورت تقویت این مجموعه‌ها با رویکرد مثبت ایمان‌مداری و پرهیزمداری به همراه مداخلات به موقع روحی – روانی در بین معتادان بیان کرد: ما یک مجموعه کاملی را با تدبیر صاحبنظران برای دور شدن افراد از فضای اعتیاد ارائه کردیم تا در یک محیط مناسب بتوانیم سلامت افراد را تضمین و زمینه کاهش آلودگی‌ها به مواد افیونی را فراهم کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: