اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - 18 September 2018
وزیر صمت:
در جریان سفر وزیر صمت به استان لرستان، جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع تولید شهرستان‌های الیگودرز ، درود و ازنا با حضور استاندار ، نمایندگان مجلس و فعالین اقتصادی و صاحبان تولید ، به ریاست محمدشریعتمداری برگزار شد.

توسعه صنایع در مناطق محروم مهم‌ترین هدف دولت است

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، وزیر صنعت ، معدن وتجارت در این جلسه با اشاره به توانایی‌های بالقوه استان لرستان به ویژه، شهرستان‌های مورد اشاره گفت: شهر درود در جریان دفاع مقدس 17 بار مورد حمله قرار گرفت و مقاومت این مردم در مشکلات و سختی‌ها کارنامه درخشانی از آنها در حمایت از نظام و همراهی با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی دارد .

شریعتمداری ادامه داد: هر چند در کشور مشکلاتی وجود دارد؛ اما اینکه دربیان موفقیت‌ها مسئولین امر احساس تکلیف دارند به این دلیل است که با ذکر آنها امید بیافرینیم .چرا که امید می‌تواند قدرت حل همه مشکلات را به انسان بدهد و توانایی لازم برای رفع مشکلات را در یک ملت ایجاد کند. از سوی دیگر ناامیدی و یأس فکر مردم را از موفقیت و حرکت به سمت توسعه دور می‌کند و باید بدانیم البته قصد هیچ کس پوشاندن کاستی ها نیست.

وزیر صنعت گفت: به هیچ وجه نمی‌شود چشم را بر بعضی از واحدهای تولیدی که غیر فعال شده یا به دلایل متعدد مانند عدم بروز رسانی تکنولوژی یا مسائل زیست محیطی در حوزه تولید و اشتغال دچار مشکل شده‌اند؛بست. اما باید با همفکری و بررسی مسائل و برگزاری چنین جلساتی مشکلات آنها را رفع کرد. این که امروز در استان لرستان صنایعی مانند ذوب آهن و داروسازی افلاک وجود دارد که در بعضی موارد، خدمات آنها دارای بالاترین استانداردهای جهانی و از افتخارات کشور محسوب می‌شود، یعنی روحیه امید در تولید کشور هنوز زنده است و باید با استفاده از این روحیه مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: در استان لرستان در 5 ماهه ابتدایی امسال، 169 جواز تأسیس و 41 پروانه بهره‌برداری صادر شده که نشان از حرکت رو به جلو است .لرستان تولیداتش را به 21 کشور جهان صادر می کند و 45 درصد رشد صادرات غیرنفتی دارد که از نظر حجم 7/4 برابر مدت مشابه در سال گذشته است و این یکی از افتخارات بسیار مهم دولت است ک توسط مردم لرستان ایجاد شده است.

وی افزود: سیمان درود از مهمترین صنایع لرستان است که باید به صورت ویژه رسیدگی شود هر چند مالکیت آن در اختیار وزارت صنعت نیست، اما با مجموعه شستا و بانک صنعت و معدن برای رفع مشکلات این کارخانه هماهنگی لازم انجام خواهد شد و بخشی از بدیهی های سیمان درود را با هماهنگی دستگاه‌ها با کالا،تهاترو تسویه خواهیم کرد. چرا که سیمان درود یکی از سرمایه های مهم اجتماعی مردم لرستان است و فقط نباید به آن نگاه اقتصادی داشت.

همچنین برای داروسازی بایرافلاک که از افتخارات کشور است ،580 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 6 میلیون دلار از منابع ارزی بانک صنعت و معدن در جهت توسعه داروسازی در این کارخانه تخصیص خواهد یافت.

همچنین در ادامه سفر وزیر صمت به استان لرستان و بازدید از طرح های صنعتی این استان،کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز جدید کارخانه فروآلیاژ ازنا و عملیات اجرایی سیمان سفید ازنا با ظرفیت تولید 330 هزار تن سیمان سفید و ظرفیت اشتغال 500 نفر توسط محمد شریعتمداری زده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از برنامه اجرایی این طرح‌ها گفت: یکی از مهمترین اهداف وزارت صمت در دولت دوازدهم توسعه صنعت و معدن در نقاط کمتر برخوردار کشوراست و براساس برنامه ریزی و پایش‌هایی که صورت گرفته طرح‌های صنعتی مکان یابی شده و با تأمین اعتبار لازم از سوی دولت و یا بخش خصوصی برای آغاز عملیات اجرایی آنها، برنامه ریزی می شود.

شریعتمداری افزود : هدف من از حضور در بین مردم خونگرم لرستان آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه ‌ای بوده که باعث ایجاد اشتغال و جذب سرمایه در مناطقی می‌شود که پیشتر به این موضوع کمتر توجه شده است.

وی افزود : همچنین با توجه به شرایط جدیدی که در اقتصاد کشور ایجاد شده لازم است تا شخصا از نزدیک در جریان وضعیت تولید در نقاط مختلف کشور قرار گیرم و به همین منظور از هفته گذشته و تا زمانی که این امکان وجود داشته باشد به صورت فشرده و هفتگی،به استان‌های مختلف کشور را سفر کرده و با تولیدکنندگان هر استان همفکری و هم‌اندیشی خواهم داشت.

افتتاح و بازدید از چند طرح صنعتی با حضور وزیر صمت

شایان ذکر است شریعتمداری درسفربه استان لرستان و شهرستان‌های الیگودرز ، ازنا ، درود، افتتاح فاز اول نیروگاه 25 مگاواتی برق ازنا ،کلنگ زنی فاز جدید شمش منیزیوم و فروآلیاژ ازنا ، آغاز عملیات اجرایی سیمان سفید ازنا و بازدید از واحدهای صنعتی پرند شیمی و فولاد الیگودرز ،طرح توسعه و تولید مجتمع داروسازی بایرافلاک ، شرکت قطعه سازی وابسته به مگاموتور ، روند ساخت واجرای طرح فولاد و ذوب آهن ازنا، شرکت ریخته‌گری وتولید قطعات فولادی و چدنی ازنا، صنایع غذایی گهردرود و کارخانه توقف تولید شده فارسیت را در برنامه خود داشت که در محل این پروژه‌ها دستورات لازم برای رفع کاستی ها و توسعه آنها را صادر کرد.

 


برچسب ها
وزیرصمت ، لرستان ، صنایع
نام:
ایمیل:
* نظر: