اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 16 September 2018
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مطرح كرد:
فرزانه شرفبافي مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» ضمن اعلام خبر پایان عملیات حج ۹۷ گفت: بر اساس توافق شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای اربعین نرخ ثابتی در نظر گرفته شده است.

جزييات تعیین قیمت بليت پروازهای اربعین

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا با اعلام پایان عملیات حج سال ۹۷ گفت: به حمد الله عملیات حج ۹۷، ساعت ۴:۲۵ دقیقه امروز با فرود آخرین هواپیمای ایرباس جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران به اتمام رسید.

وی ادامه داد: در طول این عملیات که از ۲۳ تیرماه سال ۹۷ آغاز شده و امروز به اتمام رسید، ۸۵ هزار حاجی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی سعودی جابجا شدند. یعنی ۴۴ هزار و ۳۳۳ نفر توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی و تقریبا ۴۱ هزار نفر نیز با هواپیمایی سعودی به سرزمین وحی اعزام شده و سپس بازگشتند.

شرفبافی به کاهش تاخیرها نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به نسبت سالیان گذشته شاهد تاخیر بسیار کمی بودیم. بحث جابجایی بارهای حجاج نیز با نظم و ترتیب زیادی انجام شد.

وی افزود: متوسط تاخیرات در عملیات رفت ۳۰ دقیقه و در عملیات بازگشت نیز تقریبا ۵۹ دقیقه بوده است که  متوسط خوبی به شمار می‌رود. تاخیرات نسبت به سال گذشته بسیار کم شده است.

نرخ‌گذاری برای پروازهای اربعین

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انجام پروازهای حج در پیک تابستانی پروازها گفت: این عملیات به شکلی انجام شد که فشار زیادی را به پروازهای خارجی  هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد نکند.

شرفبافی سپس با اشاره به توافق برای نرخ گذاری پروازهای اربعین نیز گفت: همه شرکت‌های هواپیمایی که در جابجایی زائرین عتبات نقش دارند، قیمت‌های مصوبی را برای این پروازها تعیین کردند. نرخی کاملا منظم و منطقی برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با همکاریهایی که بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری داشته اند، نرخ مناسبی برای این پروازها اعلام شده است، به طوریکه قیمت بلیت‌های عتبات در ایام اربعین بین ۲ میلیون و ۴۰۰ تا ۲ میلیون . ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: