اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 16 September 2018
رئیس جمهوری در نامه‌ای به وزیر نفت از اقدام‌های این وزارتخانه در بخش مسئولیت‌ اجتماعی و برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور سراسری برای دانش‌آموزان مستعد و کم‌بضاعت تحت سرپرستی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در ۲ منطقه غرب کارون و پارس جنوبی قدردانی کرد.
قدردانی رئیس جمهوری از وزارت نفت برای اقدام‌ها در حوزه مسئولیت‌ اجتماعیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، در نامه‌ای خطاب به بیژن زنگنه وزیر نفت، گفت: ضمن قدردانی و تشکر از اقدام بسیار شایسته صورت گرفته، ادامه و توسعه یابد.

وزیر نفت چندی پیش با ارسال گزارشی به دکتر حسن روحانی رئیس‎ جمهوری، عملکرد مسئولیت اجتماعی این وزارتخانه را در زمینه «برگزاری کلاس‎های آمادگی کنکور سراسری برای دانش‎آموزان مستعد مناطق پارس‎جنوبی و غرب‎کارون» تشریح کرد.

زنگنه در نامه خود به رئیس جمهوری نوشته بود: «به استحضار می‎رساند این وزارتخانه در انجام مسئولیت‎های اجتماعی خود، در دو سال گذشته، اقدام به برگزاری کلاس‎های آمادگی کنکور سراسری عمدتا برای دانش‎آموزان مستعد و کم‎بضاعت تحت سرپرستی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در دو منطقه غرب کارون (سوسنگرد، بستان و هویزه) و پارس جنوبی (کنگان، دیر، جم و عسلویه) کرده است.

در آخرین دوره اجرای این طرح، ۲۸۰ دانش‎آموز در منطقه پارس جنوبی و ۲۰۰ دانش‎آموز در منطقه غرب کارون از ابتدای مرداد ماه ۱۳۹۶ تا خرداد ماه ۱۳۹۷ تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که خوشبختانه پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۳۹۷ و به استناد گزارش‎های واصله از ادارات کل آموزش و پرورش مناطق مذکور، نتایج درخشانی حاصل گردیده که در سنوات گذشته بی‌‏سابقه بوده است و در ادامه به طور اجمال به استحضار می‎رسد:

-در منطقه پارس جنوبی تعداد ۳۱ نفر حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ (۱ نفر زیر ۱۰۰) شدند؛ به‎طور خلاصه‎تر ۱۵۱ نفر حائز رتبه زیر ۲۰ هزار شدند که با مشاوره و انتخاب رشته مناسب، قادر به پذیرش در رشته‎های خوب دانشگاه‎های معتبر خواهند بود. همچنین تعداد ۱۲۹ نفر نیز حائز رتبه بالای ۲۰ هزار شدند که قادر به انتخاب رشته بوده و در رشته‎های پایین‎تر امکان ورود به دانشگاه‎ها را خواهند داشت.

-در منطقه غرب کارون تعداد ۹ نفر حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ (۲ نفر زیر ۱۰۰) شدند؛ به‎طور خلاصه‎تر ۹۴ نفر حائز رتبه زیر ۲۰ هزار شدند که با مشاوره و انتخاب رشته مناسب، قادر به پذیرش در رشته‎های خوب دانشگاه‎های معتبر خواهند بود. همچنین تعداد ۱۰۶ نفر نیز حائز رتبه بالای ۲۰ هزار شدند که قادر به انتخاب رشته بوده و در رشته‎های پایین‎تر امکان ورود به دانشگاه‎ها را خواهند داشت.

شایان ذکر است این اقدام که آثار آن به لحاظ فرهنگی و آموزشی به‌ویژه در آینده دانش‎آموزان موفق، بسیار با اهمیت بوده، مورد حمایت و قدردانی نمایندگان محترم مجلس، ائمه جماعات و مقامات استانی و محلی مناطق مذکور قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: