اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - 15 September 2018
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان طی نامه ای خواستار نظارت ویژه رییس سازمان ملی استاندارد و بررسی کمی و کیفی اقلام مصرفی مردم بویژه مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی با اولویت پیشگیری از کاهش کیفیت، کم فروشی و اجتناب از اغوای مصرف‌کنندگان شد.

تاکید بر نظارت ویژه سازمان‌های مسوول بر کیفیت اقلام مصرفیبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، سید محمود نوابی در این نامه نظارت بیشتر بر تخلفات صنفی را متضمن برخورد مؤثر و بازدارنده طبق قوانین و مقررات معمول و گزارش‌ اقدامات مربوط برای اقدام به مراجع ذیصلاح از جمله سازمان حمایت برشمرده است .

وی تصریح کرد: عرضه محصولات با نشان سیب سبز و با قیمت های بالاتر در قیاس با محصولات مشابه و یا تبلیغات خلاف واقع و اغواگرایانه مغایر با معیارها و ویژگی‌های مصوب از سوی برخی واحدهای تولیدی سودجو به منظور پوشش هزینه‌های سربار و غیرمتعارف که ناشی از ضعف مدیریت و فقدان بهره‌وری می باشد ،افزایش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که در شرایط کنونی دولت با هدف حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار از افزایش غیر متعارف قیمت ها جلوگیری می نماید.

نوابی ادامه داد: فارغ از آسیب های جدی اجتماعی که می‌تواند اطمینان مصرف‌کنندگان را برای ترغیب به مصرف کالای تولید داخل تخریب نماید، رویه موصوف نحوه نظارت دستگاههای ناظر را در لایه‌های خاص و عام افکار عمومی مخدوش و ضمن ایجاد فضای رقابتی ناسالم در بازار، اجحاف در حق سایر واحدهای تولیدکننده را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه یاد آور شد: سازمان حمایت همانند قبل آمادگی همکاری در همه سطوح و در شرایط فعلی بویژه مشارکت در قالب گشت های مشترک را اعلام‌می‌کند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان همچنین طی نامه ای به معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو نیز خواستار نظارت ویژه این سازمان بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی با اولویت پیشگیری از عدم رعایت ضوابط و معیارهای پروانه های ساخت و بررسی موارد جدید مندرج از جمله دارای ویتامین D، امگا 3 سهم آن در کل محصول، 100% طبیعی و فاقد پالم مطابق با قوانین و مقررات شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: