اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - 15 September 2018
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان از سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح های مهم آبرسانی خبر داد.

سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد ریالی در بخش آب گلستانبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، داود گیلک در این باره اظهار کرد:  این شرکت طی سال‌های اخیر از محل منابع دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، بخشی از تامین منابع طرح‌های مهم عمرانی و از جمله آبرسانی را انجام دهد.

وی ادامه داد: در این راستا تا کنون بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب سه پروژه برای خطوط انتقال طرح آبرسانی به شهرهای گنبد، مینودشت، گالیکش... و 130 روستای نوار مرزی و همچنین تصفیه‌خانه شهرگرگان در حال طی کردن مراحل نهایی است.

وی افزود: تامین اعتبار این طرح ها از محل ماده 56 و  BOT)خرید تضمینی) است که با به نتیجه رسیدن این طرح‌ها بیش از 30 درصد جمعیت استان از اجرای آن بهره مند می شوند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: با توجه به مشکلات اعتباری طرح‌های تامین آب، می‌بایست با همکاری و کمک مسئولین استان ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سهم اعتبارات عمرانی در حوزه تامین آب شرب در لوایح قانونی بودجه سالانه افزایش یابد.

گفتنی است، با شروع روند کاهشی اعتبارات عمرانی از سال 93 تاکنون، استفاده از سایر منابع اعتباری و سرمایه‌گذاری در حوزه تامین آب شرب در دستور کار شرکت آب منطقه ای گلستان قرار گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: