اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 13 September 2018
یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:
سرپرست اداره کل تجهيزات و سامانه‌های فرودگاهی با اشاره به برنامه‌ريزی برای استفاده از توان شرکت‌های داخلی برای تامين تجهيزات فرودگاهی از همکاری متخصصان جهاد دانشگاهی خواجه نصير طوسی با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران برای بومی‌سازی سامانه روشنايی عوامل پروازی خبر داد.

همکاری شرکت فرودگاه‌ها با دانشگاه‌ها برای بومی‌سازی تجهیزات فرودگاهی

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، عباس وفائی با اعلام این خبر عنوان كرد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای میان شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از توان شركت های داخلی در تامین تجهیزات عملیات فرودگاهی در جلسه ای با حضور معاون عملیات فرودگاهی مقرر شد سامانه روشنایی عوامل پروازی را به طور كامل بومی سازی یعنی منطبق با شرایط جغرافیایی ایران و فرودگاه های كشور  كنیم.

سرپرست اداره كل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی افزود: با توجه به اینكه پیش از این جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی المان های چراغ های لبه باند را برای شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مدلسازی كرده بود در شرف امضای تفاهم نامه جدیدی در راستای تفاهمنامه شركت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای طرح پژوهشی، نمونه سازی تخصصی و ساخت تجهیزات روشنایی عوامل پروازی هستیم.

وی گفت: در این راستا با توجه به اینكه تجهیزات روشنایی عوامل پروازی به طور اختصاصی در اختیار شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است، ضمن ارایه مشاوره و اسناد، نمونه را در اختیار دانشگاه خواجه نصیر قرار داده ایم كه طرح آن آماده شده و به زودی وارد سامانه سمات برای مشاركت در هزینه پروژه خواهد شد.

وفائی با اشاره به عملیاتی بودن سیستم روشنایی در ۴۷ فرودگاه كشور افزود: برای این فرودگاه ها نیازمند قطعات یدكی و پشتیبان هستیم و برخی را باید به روز رسانی كنیم.

سرپرست اداره كل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی افزود: برای تضمین كیفیت و مرغوبیت تجهیزات، دستورالعمل های لازم برای نحوه آزمایش و وارسی را از مركز پژوهش های علمی و صنعتی ایران دریافت كرده ایم.

وی همچنین گفت: با اجرای این طرح ایران اولین كشور منطقه در توان بومی سازی فناوری تامین تجهیزات فرودگاهی خواهد بود و گامی مهم را در توانمندسازی شركت های داخلی در رقابت فرامنطقه ای بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی برمی داریم.

وفائی افزود: اكنون بسیاری از تجهیزات فرودگاهی كشور چون كانتر، ترازو، آسانسور، سیستم انتقال بارمسافر (BHS)، میمیك (سامانه كنترل روشنایی عوامل پروازی)، ترانس ها با قدرت های بالا و تابلوهای فرمان، ایرانی هستند و با استفاده از توان مهندسان دانشگاه خواجه نصیر طوسی چراغ های عوامل پروازی و نیز رگلاتورهای جریان ثابت (CCR) بومی سازی می شوند. همچنین بومی سازی سایر تجهیزات نیز در دست بررسی است  امكان ساخت آنها در داخل وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: