اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 12 September 2018
عضو اتاق تهران:
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اعلام کرد: کالاهای استراتژیک و اساسی مانند برنج، گندم، روغن و... بیش از اندازه کفایت در کشور موجود است و هیچ نگرانی بابت ابن کالاها وجود ندارد.

خودکفایی کامل کشور در تولید برخی از کالاهای استراتژیک

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، فرهاد فزونی عضو هیات نمایندگان‌ اتاق تهران با‌ اشاره به خودکفایی کامل کشور در تولید قسمتی‌ از کالاهای استراتژیک افزود: خوشبختانه در زمینه برخی کالاهای اساسی و استراتژیک کشور کاملا‌ به خودکفایی رسیده‌ و برای مثال گندم، قند، شکر و بسیاری دیگر از این کالاها به صورت 100درصدی در کشور تولید شده و اصلا نیازی به واردات نیست.

فزونی در ادامه گفت: با این حال دولت با توجه ویژه به کالاهای اساسی آن دسته از کالاها که نیاز به مواد اولیه وارداتی دارند را با ارز دولتی تامین کرده و بدون هیچ مابه‌التفاوتی اجازه ورود این مواد اولیه به کشور را می‌دهد تا در تامین این کالاها دچار مشکل نباشیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درخصوص وجود برخی مشکلات برای ترخیص کالا از گمرک گفت: راهکارهای متفاوتی برای حل مشکلات گمرکی باید در نظر گرفته شود، مهم‌ترین اقدام در این زمینه اعلام وارد کننده به سازمان های مربوطه است تا آنها با آگاهی کامل جهت رفع این مشکلات بتوانند اقدام کنند.

فرهاد فزونی در ادامه گفت: عمده کالاهایی که مشکل ترخیص در گمرک دارند کالاهای واسطه‌ای برای تولید یا فروش در بازار هستند و به عبارت دیگر واردکنندگان کالاهای اساسی یا مواد اولیه تولید کالاهای استراتژیک و اساسی مشکلی برای ترخیص یا پرداخت مابه‌التفاوت ندارند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: