اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 12 September 2018
وزیر بهداشت
وزیر بهداشت با بیان اینکه باید تلاش کنیم که بیمه در سال ۹۷ تا جایی که ممکن است با کمترین کسری وارد سال ۹۸ شود تاکید کرد: در ماه های آینده تا جایی که ممکن است تلاش کنید تا باری بر دوش مردم نباشیم و باید مراقبت بیشتری شود؛ چراکه مردم تحت فشار هستند و ما در این بخش با توجه به وظیفه مان که حمایت است، نباید کوتاهی کنیم.

تلاش کنیم تا باری بر دوش مردم نباشیم

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت، اظهار داشت: بیمه سلامت در یک سال گذشته، مسئولیت سنگینی را بر عهده داشت و اقدامات خوبی نیز انجام شد. امیدوارم بعد از مدت ها به نتیجه ای برسیم که هدف ما در حوزه سلامت بوده است.

هاشمی با اشاره به نقش بیمه ها درحوزه سلامت، بیان کرد: باید یک سازمان بیمه یکپارچه، قوی و علمی در کشور داشته باشیم و تمام بیمه ها حول محور آن جمع شده و اعتبارات آن در یک صندوق جمع شود و آن بیمه به عنوان خریدار خدمت با دولت یا بیمارستان های دولتی همان رفتاری را داشته باشد که با بخش خصوصی دارد. در این زمینه معتقدم که باید فروشنده و خریدار از هم جدا باشند.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: در یک سالی که سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت آمده است به عهدمان پایبند بودیم و هیچ دخالتی از حوزه ریاست دانشگاه ها و ستاد وزارت بهداشت نسبت به امور بیمه انجام نشده است. تلاش وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت نیز این بوده است که استقلال بیمه حفظ شود و این استقلال به معنای تقابل نیست و حتما باید همکاری وجود داشته باشد. در این روزهایی که به تدریج کار ما سخت تر می شود، با بیمه سلامت که افراد تحت پوشش زیادی را در بخش درمان و بهداشت مدیریت می کند، هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

هاشمی افزود: اگرچه بیمه سلامت قدم هایی را برداشته است ولی هنوز تا مقصود مورد انتظار راه زیادی مانده است و در این راه باید از تجربیات جهانیان و دنیا استفاده شود و مطمئن هستم اگر هماهنگی بیشتری بین بخش ارائه کننده خدمت و خریدار خدمت ایجاد شود، این زمان کوتاه تر خواهد شد. باید همه چیز شفاف شود و استفاده از خدمات الکترونیک در این راه می تواند ما را به منزل مقصود برساند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید تلاش کنیم که بیمه در سال ۹۷ تا جایی که ممکن است با کمترین کسری وارد سال ۹۸ شود تاکید کرد: در ماه های آینده تا جایی که ممکن است تلاش کنید تا باری بر دوش مردم نباشیم و باید مراقبت بیشتری شود؛ چراکه مردم تحت فشار هستند و ما در این بخش با توجه به وظیفه مان که حمایت است، نباید کوتاهی کنیم. وقتی به استان های محروم سفر می کنید، متوجه خواهید شد که نمی توانید از آنها انتظار خارج از توان و معیشت قشر ضعیف جامعه را داشته باشید، مردم در این مناطق فقیر هستند و سطح درآمد کمی دارند و نباید فقط به یک کار اداری اکتفا شود بلکه باید کمک کنیم، چراکه یک تصمیم اشتباه به مردم آسیب وارد می کند.  

هاشمی درخصوص موضوع بیمه روستاییان، گفت: در برخی روستاها مراکزی داریم که ساعت کاری آنها محدود است و اگر بیماری بخواهد برای درمان به آنها مراجعه کند با مشکل مواجه خواهد شد؛ چراکه با مراجعه به بیمارستان های دولتی در شهرها نیز باید مهر پزشک خانواده را داشته باشند، بنابراین باید هماهنگی با معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت صورت گیرد تا ساعت کاری پزشکان در این مراکز افزایش یابد یا اینکه ارزش دفترچه بیمه روستاییان نیز به مانند دفترچه بیمه شدگان شهری شود.

وزیر بهداشت بیان داشت: مشکلات در کشور وجود دارد، اما متاسفانه عده ای با زیرکی همه مشکلات کشور را به دولت و دولتی ها نسبت می دهند. نباید شرایطی که به وجود آمده را فراموش کنیم که در چند سال اخیر چه اقداماتی انجام داده ایم و چه رفتارهایی با دولتمردان شده است و فقط به خروجی نگاه نکنیم و اگر هم اقدامی صورت گرفته، همه با هم آنها را انجام داده ایم و دولت، مجلس و قوه قضائیه همه با هم بوده اند و هر کسی باید مسئولیت کاری که انجام داده است را بپذیرد و آنجایی که لازم است به اشتباه خود اعتراف کند و نباید تقصیرها را به گردن دیگری انداخت؛ چراکه مردم آنقدر هوشیار هستند که خودشان تشخیص دهند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای سختی که در پیش داریم باید آگاه و در عین حال امیدوار باشیم ؛چراکه این روزها قابل مقایسه با آن روزهای سخت تری که پشت سر گذاشته ایم نیستند. باید در تمام سطوح، روحیه همکاری و برادری حاکم باشد؛ چراکه بیشترین نگرانی از عدم همدلی و اتحاد است.


خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: