اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 12 September 2018
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اعلام کرد: در آب و فاضلاب روستایی 412 روستا با مجموع 160 هزار انشعاب آب وجود دارد که از این تعداد 25 هزار انشعاب غیر مجاز در کاربری های مختلف است که در حال انجام اقدامات لازم برای قطع این انشعابات هستیم.  
25 هزار انشعاب غیر مجاز در روستاهای تهران
خبرنگار:معصومه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا پور رجب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی تهران در نشست خبری با اعلام اینکه پرجمعیت ترین روستاهای ایران در تهران قرار گرفته، گفت: تأمین آب شرب بهداشتی به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای بشری با رویکرد کیفیت و سلامت آب در زمره وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران است.

وی افزود: 16 شهرستان با 412 روستا و جمعیتی بالغ بر ۸۱۶ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی تهران قرار دارد .

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر در استان تهران بیش از 92 درصد از 412 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران است که از طریق 430 منبع آب با دبی 3000 لیتر بر ثانیه بعد از طی 1153 کیلومتر خط انتقال و 2326 کیلومتر شبکه توزیع به مشترکین می رسد.

فرسودگی 13 درصدی شبکه آبرسانی روستایی تهران

پور رجب در ادامه با اشاره به فرسودگی 13 درصد شبکه آبرساني روستایی تهران، گفت: متاسفانه قدمت برخی از شبکه های آبرساني به 50 سال بر می گردد که تا کنون 1153 کیلومتر خط انتقال تعویض شده و توانسته این طی سه سال گذشته با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی  230 روستا تحت پوشش مجتمع های آبرساني قرار گیرد که بیش از 50 درصد را شامل می شود.

وی در ادامه گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی 5 هدف را دنبال می کند که تکمیل مجتمع های آبرساني برای تامین آب پایدار روستاها در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفار تهران در ادامه با اشاره به کاهش آب بدون درآمد از 44 درصد به 38 درصد، اظهار داشت: افزایش حجم آب ذخیره روستاها، افزایش قیمت آب شرب و جلوگیری از آلودگی آب شرب از دیگر اهداف این شرکت است.

پوررجب افزود: پایداری منابع آب در روستاهای نسبت به شهرها کمتر می باشد در چنین شرایطی به منظور ایجاد شرایط پایدارتر درعرصه تأمین آب روستایی و کاهش نسبی سرانه سرمایه گذاری در ایجاد تأسیسات و فراهم نمودن شرایط مطمئن و پایدار برای بهره برداری طرحهای مجتمع آبرسانی مطالعه گردید و برای جایگزینی با طرح های آبرسانی تک روستایی به اجرا درآمد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار در روستای سعیدآباد از روش تصفیهMBBR  شرکت های دانش بنیان  و از محل نانو فیلتراسیون به میزان 3500 متر مکعب در حال اقدام است، گفت:  از مزایای این سیستم تصفیه نسبت به سیستم های دیگر حذف نیتروژن و فسفر ، ریسک پذیری و شوک پذیری بیشتر و علاوه بر آن نیز مقاوم به تغییرات دبی ورودی است که با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

2 تصفیه خانه روستای نیکنام و امامزاده داوود تاپایان سال وارد مدار می شوند

وی ادامه داد: با همین روش تا پایان سال 2 تصفیه خانه روستای نیکنام و امامزاده داوود با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال وارد مدار می شوند.

پوررجب افزود: اولویت ما این است که حدود ۱۰ روستای بالادست لتیان و ماملو را با همکاری شرکت های دانش بنیان انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آبفار در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مجتمع های آبرسانی در تهران گفت: 26 مجتمع آبرسانی وجود دارد که 230 روستا تحت پوشش این مجتمع ها می باشند و جمعیتی بالغ بر 576110 نفر تحت پوشش خود قرار داده است. در سال 96 نسبت به تکمیل 12 مجتمع آبرسانی اقدام و 56 روستا با جمعیتی بالغ بر 160000 نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شد، اعتبار هزینه شده 218 میلیارد ریال بوده است.

آبرسانی به 63 روستا از محل صندوق توسعه ملی

وی افزود:در سال 97 هم طی برنامه ریزی انجام شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر 254 میلیارد ریال 63 روستا با جمعیتی بالغ بر 165700 نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهد شد.

پور رجب گفت: در راستای طرح مقابله با آلودگی آب شرب تهران و به منظور ارتقاء سطح بهداشت و سلامت افراد در سایرمناطق استان این شرکت نسبت به مطالعات فاضلاب 36روستای حوزه سد لتیان و 23 روستای حوزه سد ماملو اقدام و شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب روستاهای آهار، منجیل آباد و انباج با ظرفیت 1600 متر مکعب در شبانه روز به مدار بهره برداری وارد شده است.

وی درادامه با اشاره به اینکه راه اندازی آزمایشگاه سیار برای مراقبت از بهداشت آب در سیستم توزیع شبکه و مخازن از اقدامات مهم این شرکت بوده است، گفت: هر روز از روستاها بازدید و نسبت به کلرسنجی ،آزمایشات فیزیکوشیمیایی اقدام می شود که در حال حاضر مطلوبیت کلر باقیمانده 6/99 درصد و مطلوبیت میکروبی شبکه 7/99 درصد و میزان مطلوبیت کدورت بیش از 4/98 درصد است.

پرداخت غیر حضوری بیش از 98 درصد مشترکین آبفار

مدیرعامل آبفار تهران گفت: از دیگر قدامات این شرکت می توان به خدمات رسانی در محل به روستاییان، 24 خدمت آنلاین به مشترکین از جمله فروش آب، تغییر نام، رویت قبوض آب و ... در 200 روستا به صورت آنلاین قرائت کنتور صورت می گیرد  اشاره کرد، که بیش از 70 درصد هزینه چاپ کاغذ و هزینه پخش قبوض پایین آمده است و درحال حاضر نیز پرداخت بیش از 98 درصد مشترکین غیر حضوری است.

انتقال 10میلیون متر مکعب از آب سد ماملو و لتیان برای جنوب استانهای تهران

پور رجب در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار عصرپرس که آِیا فرونشست های دشت های ورامین و دیگر شهرستان های تهران تاثیری در آبرسانی به روستاها نداشته است؟ گفت: در راستای حل مشکل فرو نشست ها در اطراف تهران مقرر گردید تا 10 میلیون متر مکعب از آب سد ماملو و لتیان برای جنوب استانهای تهران از جمله پیشوا و پاکدشت انتقال داده شود.

 



نام:
ایمیل:
* نظر: