اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - 09 September 2018
استاندار تهران مطرح کرد:
استاندارد تهران مطرح کرد: در کشور 250 لیتر سرانه مصرف در کشور است و میانگین جهانی 150 لیتر است که باید با صرفه جویی در مصرف آب به میانگین جهانی برسانیم.

مصرف 100 لیتر آب بیشتر درکشور نسبت به میانگین جهانیبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در نشست تبیین وضعیت آب و فاضلاب شهرهای استان تهران گفت: در کشور ما که از نظر منابع آب تفاوت زیادی بین مناطق آن است، مدیریت و مصرف آب باید متعادل شود.

مقیمی تاکید کرد: میانگین بارندگی در کشور ۲۸۰ میلی‌متر در سال است اما بارش در برخی نقاط کشور بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میلی‌متر و در برخی مناطق بین ۵ تا ۱۰میلی‌متر است که این پراکندگی دشواری‌هایی در مدیریت به همراه دارد.

مقیمی با بیان این که در استان تهران ۳۵ تا ۳۷ درصد در برای شرب، ۵۳ تا ۵۴ درصد در کشاورزی و ۶ تا ۷ درصد در صنعت مصرف می‌شود گفت: در شهرهای استان تهران باید صنعت و کشاورزی را به پساب گره بزنیم و از محل درآمدهای پساب شبکه‌های آب و فاضلاب اجرا شود.

مقیمی با اشاره به اینکه برای استفاده مطلوب از سرمایه‌‌گذاری در بخش فاضلاب باید از بخش خصوصی نیز کمک گرفت،‌گفت: فاضلاب یک ثروت ملی است و طی سال‌های گذشته در شهر تهران 63 تا 67 درصد فاضلاب تصفیه می‌شود و در شهرستان‌های استان تهران این عدد تنها 12 درصد است. پس باید در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری برای شهرهای استان تهران صورت گیرد.

وی افزود: طرح‌های فاضلاب از این نظر اهمیت دارند که از پساب آن می‌توان بخشی از آب صنعت،‌کشاورزی و نیز آب سفره‌های زیرزمینی را تامین کرد.

مقیمی گفت:‌ در کشورهای اروپایی با میانگین بارندگی هزار میلیمتر مصرف سرانه 150 لیتر است این در حالی است که در ایران با میانگین بارش 280 میلیمتری، سرانه مصرف 250 لیتر است.

استاندار تهران تاکید کرد: به هر حال با این وضعیت بارش‌ها و منابع زیرزمینی، باید به این سمت حرکت کنیم که فاضلاب را تصفیه و بخشی از این آب‌های تصفیه شده را به سفره‌های زیرزمینی و آبیاری فضای سبز اختصاص دهیم.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: