اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - 09 September 2018
مشاور وزیر نیرو در امور برق و انرژی خبر داد؛
مشاور وزیر نیرو در امور برق و انرژی از برگزاری کارگاه آموزشی کاربرد فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در صنعت آب و برق خبر داد و گفت: تلاش داریم با اجرای سند برنامه اقدام مشترک بین دو وزارتخانه نیرو و ارتباطات، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین خدمت‌رسانی بهتری در حوزه آب و برق به مشترکین داشته باشیم.

اجرای سند اقدام مشترک بین دو وزارتخانه نیرو و ارتباطات

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هوشنگ فلاحتیان، مشاور وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص سند برنامه اقدام مشترک بین دو وزارتخانه نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای کاربرد فناوری‌های نوین در صنعت آب و برق، اظهار داشت: پیرو دستور ریاست جمهوری مبنی بر توسعه فعالیت‌های اقتصاد دیجیتال و کسب وکار از طریق استارتاپ‌ها به وزارتخانه‌ها، وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه پیشتاز همکاری‌های مشترک خود را با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرد.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های فی مابین منجر به این شد که وزارت نیرو اولین وزارتخانه‌ای باشد که مبادرت به مبادله سند برنامه اقدام مشترک در حوزه فناوری‌های نوین (ICT) در صنعت برق با رویکرد دیجیتال می‌کند.

فلاحتیان با اشاره به اینکه این سند در تیرماه سال جاری بین دو وزارتخانه مبادله و به امضای دو وزیرنیرو و ارتباطات رسید، گفت: از همان زمان جلسات فشرده‌ای بین مسئولان هر دو وزارتخانه برگزار شد و سعی کردیم در قالب این برنامه‌ها پروژه‌های در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم در آینده با استفاده بیشتر از فناوری‌های نوین اطلاعاتی صنعت آب و برق را اقتصادی‌تر اداره کنیم.

مشاور وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: با استفاده از شرکت‌های دانش بیان و ذهن خلاق نیروهای تحصلیکرده در کشور خواهیم توانست کیفیت آب و برق را بالاببریم، میزان خاموشی‌ها را کاهش داده و پیک بار را در تابستان مدیریت کنیم.

 وی بیان داشت: مهم‌تر اینکه در این برنامه قادر خواهیم بود نیاز به سرمایه‌گذاری‌های زیاد را که ناشی از رشد فزاینده برق و آب در کشور است، به سیر نزولی هدایت نماییم.

فلاحتیان به برگزاری کارگاه آموزشی برای اجرای این سند اشاره کرد و گفت: در راستای آماده‌سازی مدیران صنعت آب و برق برای ورود به چنین تحول اساسی، مبتنی بر تحول دیجیتال در صنعت آب و برق، در روز دوشنبه هفته جاری کارگاه آموزشی برای مدیران صنعت آب و برق برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر نیرو در امور برق و انرژی محورهای ارائه شده در این کارگاه را مبتنی بر چهار موضوع خواند و تصریح کرد: این محورها شامل تبیین سند برنامه اقدام مشترک و اهداف آن، جلب مشارکت بخش خصوصی فعال در دو حوزه نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات، راهکارهای بهره‌گیری و جلب مشارکت شرکت‌های نوپا در زمینه تحول دیجیتال در صنعت آب و برق و ارائه تجارب استفاده از کنتورهای هوشمند در شهر مقدس مشهد که در این کارگاه یک روزه برای مدیران و کارشناسان تشریح خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در این سند، عنوان کرد: تلاش داریم انگیزه لازم را برای ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در وزارت نیرو بیش از پیش افزایش دهیم و مطمئن هستیم که با آشنا شدن نسل جوان و تحصیلکرده ما در خصوص اهداف مورد نظر و مندرج در سند اقدام مشترک، خواهیم توانست که با استفاده از فناوری‌های روز دنیا خدمات بهتری را در برق و آب به مشترکین داشته باشیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: