اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 08 September 2018
پیام وزیر بهداشت به همایش کشوری بهورزان در مشهد؛
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی به همایش تقدیر از بهورزان نمونه کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دسترسی شهروندان به خدمات اولیه و اساسی سلامت نه تنها از وظایف مهم دولت هاست که یکی از چالش های جدی پیش روی آن ها به شمار می رود.

دسترسی شهروندان به خدمات اساسی سلامت از وظایف مهم دولت هاستبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این پیام با تاکید بر این که پوشش همگانی سلامت، ارتباط تنگاتنگی با شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر کشور دارد، افزود: در کشور ما طی سال های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۶ طرح نظام شبکه های بهداشتی و درمانی به عنوان یکی از موفق ترین تجربیات جهانی در زمینه دستیابی آحاد جامعه به خدمات سلامت اجرا شد.

 وزیر بهداشت در ادامه این پیام افزود: با آغاز به کار دولت یازدهم و اجرای طرح تحول نظام سلامت، حرکت در این مسیر شتابی فزون تر گرفت و شاهد رشد چشمگیر خدمات سلامت در سطح کشور بودیم، رشدی که در مناطق محروم چشمگیر تر است. البته رضایت مندی مردم از حوزه سلامت، هیچگاه ۱۰۰ درصد و یا نزدیک به آن نخواهد شد، اما لازم است توجه داشته باشیم موفقیت ها و ناکامی ها، نسبی هستند و برای تحلیل درست لازم است بدانیم کجا بوده ایم و اینک کجا هستیم.

 وزیر بهداشت در این پیام تصریح کرد: طی ۴ سال گذشته فقط بیش از سه هزار خانه بهداشت در کشور احداث شده است و امروز تمام افراد تحت پوشش خانه های بهداشت از خدمات پزشکان و بهورزان استفاده می کنند، بنابراین با اطمینان می توان گفت که در تحقق عدالت در حوزه سلامت، حرکتی رو به جلو داشته ایم و بهورزان برای رسیدن به این نقطه تلاشی جدی و افتخارآفرین داشته اند.

  هاشمی در این پیام اظهار امیدواری کرد: با اجرای دوره های کاردانی و کارشناسی برای تربیت بهورزان جامعه نگر از خدمات این عزیزان بهره ببریم و همزمان مشکلات موجود را نیز به تدریج حل کنیم.

 وزیر بهداشت در پایان این پیام با آرزوی موفقیت و بهروزی برای بهورزان، فرا رسیدن روز بهورز را به یکایک آنان تبریک گفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: