اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 04 September 2018
رئیس جمهور سه طرح مهم اقتصادی شامل طرح متانول پتروشیمی مرجان ، فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند و فاز سوم پتروشیمی پردیس را به طور رسمی در عسلویه استان بوشهر افتتاح کرد.

افتتاح سه طرح پتروشیمی در عسلویه با حضور رئیس جمهور

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جریان سفر به عسلویه، ضمن افتتاح فاز اول نیروگاه پتروشیمی دماوند و سرویس‌های جانبی فاز ۲ عسلویه، از بخش‌های مختلف این نیروگاه و اتاق کنترل آن بازدید و با توضیح مدیران و متخصصان در جریان روند فعالیت‌ها و تولیدات این نیروگاه پتروشیمی قرار گرفت.

فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند، شامل نیروگاهی با ۱۲ توربین و واحد بخار است که ظرفیت تولید ۶۵۰ مگاوات برق را دارد. در کنار راه‌اندازی واحد‌های تولید برق و بخار پتروشیمی دماوند، با بهره برداری از تاسیسات GIS و پست‌های انتقال برق، هم‌اکنون امکان تامین برق مورد نیاز طرح‌های به بهره برداری رسیده و طرح‌های در حال ساخت پتروشیمی در فاز دوم منطقه ویژه پارس هم فراهم شده است.

طرح پتروشیمی دماوند، تامین یوتیلیتی و خدمات جانبی مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی مانند الفین‌های ۵، ۱۱، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ و متانول‌های کیمیای پارس خاورمیانه، دنا، سبلان، ونیران، مرجان، دی پلیمر آرین، آرمان متانول، جداسازی اتان، پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مهر، طرح‌های آمونیاک- اوره (نگام، هرمز و لاوان، آمونیاک ۲ و توسعه پتروشیمی جم و پلی استایرین پارس را بر عهده دارد.

مجتمع دماوند در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در محدوده فاز ۲ طرح‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساخته شده که ماده اولیه آن گاز طبیعی و آب دریاست.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: