اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 04 September 2018
آیت الله جنتی:
رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نباید در برابر سختی ها تسلیم شویم، تاکید کرد: باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم زیرا تحریم ها می تواند این فایده را داشته باشد که به خودمان اتکا کنیم.

تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

به گزارش عصرپرس، آیت الله احمد جنتی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باور کنیم آمریکا قابل اعتماد نیست، تاکید کرد: باید از اعتماد به شیطان بزرگ عبرت بگیریم.

وی افزود: آمریکا معلوم است که در گذشته چه کاری انجام داده و در آینده می خواهد چه کاری انجام دهد. ما با چه اعتمادی می توانیم سر میز مذاکره با آنها بنشینیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: عده ای به دنبال تحمیل هزینه های برجام بر رهبری هستند. در صورتی که ایشان با هشدارهای لازم موارد را تذکر داده اند.

آیت الله جنتی به بسته ارائه شده از سوی اروپا اشاره و خاطرنشان کرد: این بسته حتی انتقاد دکتر ظریف را برانگیخته است؛ رهبری فرمودند که اروپا باید حُسن نیت خود را ثابت کند.

وی پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط ترامپ را فریب مجدد مردم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ کسی و هیچ مقامی حق ندارد با آنها مذاکره کند.

وی تاکید کرد: آقای روحانی و همراهانش که می خواهند به نیویورک بروند، باید به این نکته رهبری توجه کنند.

رهبری خطوط کلی و سیاست های کلان را تعیین می‌کنند

رییس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای ثبت هزینه ناکارآمدی دستگاه ها به پای رهبرمعظم انقلاب را یکی از دسیسه های دشمن دانست و افزود: آنها می خواهند نابسامانی های موجود در کشور را به پای رهبری بنویسند و اینگونه وانمود کنند که ایشان مقصر هستند و دیگر نهادها و قوا کاره ای نیستند، اینها نقشه شوم دشمن است.

آیت الله جنتی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اقدامات بسیاری را در حوزه های کلان برای حل مشکلات کشور انجام داده اند از جمله این که با اعطای اختیارات خاصه به دستگاه قضایی برای برخورد سریع و قاطع با مفسدان اقتصادی، قفل را شکستند و راه را برای این موضوع باز کردند.

وی با یادآوری این که ایشان خطوط کلی و سیاست های کلان را تعیین می‌کنند، خاطرنشان کرد: در موضوع هسته ای ایشان در سخنرانی اخیرا خود اعلام کردند که تیم مذاکره کننده هسته ای خطوط قرمز را رعایت نکرده است.

وی به تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی با حضور سران سه قوه اشاره کرد و اظهار داشت: اختیارات ویژه این کارگروه از دیگر اقدامات راهگشای رهبر معظم انقلاب بوده که راهی آسان برای حل مشکلات اقتصادی به حساب می آید.

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تعیین کارگروه آسیب های اجتماعی با حضور روسای قوا و دستگاه های مرتبط اقدام دیگری بود که رهبر معظم انقلاب انجام دادند، ایشان چه کار دیگری باید انجام می دادند که ندادند.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مختلف با هیات دولت و تعیین سیاست های کلان کشور و توصیه‌های راهگشا به مسئولان از دیگر اقدامات رهبر معظم انقلاب بوده که تاکنون این مهم به خوبی انجام شده است.

وی همچنین گفت: حل مشکلات این کشور امکان ندارد مگر این که امور به دست جوانان مومن انقلابی و متعهد سپرده شود و تا این کار صورت نگیرد فایده ای ندارد.

دبیر شورای نگهبان افزود: این راه تنها راه چاره و منحصر به فرد است؛ هر چقدر هم جلسه بگذاریم و قانون تصویب می‌کنیم تا این کار انجام نشود، فایده ای ندارد.

آیت الله جنتی ادامه داد: اگر وزیر، معاون و مدیرکل روحیه انقلابی نداشته باشد، کارها می خوابد که مملکت امروز دچار این مساله است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب سیاست های کلان را هدایت می کند، تاکید کرد: مسائل اجرایی کشور برای مسئولان است که خودشان هم باید پاسخگو باشند.

با عاملان نوسانات بازار ارز باید برخورد شود

رییس مجلس خبرگان رهبری به نوسانات بازار ارز هم اشاره کرد و گفت: با کسانی که عامل این نوسانات هستند باید برخورد شود.

آیت الله جنتی تاکید کرد: رییس قوه قضاییه باید در این موضوع پیگیر باشد و بدانند که لازم است با کسانی که متهمان اصلی در این زمینه هستند، برخورد شود و آنان را به دست عدالت بسپارند.

وی خطاب به رییس قوه قضاییه ادامه داد: برادر عزیز آقای آملی لاریجانی باید به سمت دانه درشت ها بروید؛ همه می توانند با آفتابه دزدها مبارزه کنند، باید با آنهایی که عامل تشنج هستند، برخورد شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مردم ناراضی هستند و حق دارند که ناراضی باشند اما ما مسئولان باید به گونه ای عمل کنیم که قلب آنها آرام شود تا بتوانند راحت تر این شرایط را پشت سر بگذارند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: سیاست پولی و ارزی درستی باید در کشور حاکم و جلوی احتکار و سود جویانی که خون مردم را در شیشه کرده اند، گرفته شود.

وی افزود: احتکار سودجویان خون مردم را در شیشه کرده است تا حدی که پوشاک نوزاد را هم در انبارها نگه داشته اند تا قیمتش افزایش بیابد، برخورد با سودجویان اهتمام جدی می طلبد و میتواند از نارضایتی عمومی جلوگیری کند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به حقوق های نجومی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در شرایط تنگنای اقتصادی نمیتوانند بپذیرند که مسئولان حقوقهای نجومی بگیرند و زندگی اشرافی داشته باشند، باید مسئولان این روزها مثل مردم دردها را حس کنند. این تاکید چندباره رهبر معظم انقلاب در ماههای اخیر به مسئولین است و تکرار اصحاب تریبون را میطلبد.

تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

آیت الله جنتی در ادامه با یادآوری پیروزی های اخیر محور مقاومت در منطقه گفت: مقاومت مردم یمن در برابر کودک کشی و وحشی گری سعودی ها ستودنی است؛ آنها در این شرایط هم ایستاده و مقاومت می‌کنند این درحالی است که دشمنان این مردم، دلارهای زیادی برای رسیدن به موفقیت در این زمینه خرج کرده اند.

وی اضافه کرد: آمریکا و وابستگانش کمر به قتل نظام اسلامی بسته اند و مسئله براندازی از سوی آنان در حال پیگیری است اما همه دنیا باید بدانند که ما برجای خود می مانیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نباید در برابر سختی ها تسلیم شویم، تاکید کرد: باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم زیرا تحریم ها می تواند این فایده را داشته باشد که به خودمان اتکا کنیم.

 

منبع: ایرنا


نام:
ایمیل:
* نظر: