اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 04 September 2018
مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: قیمت پایه فولاد با ارز 4200 تومانی در بورس تعیین می شود .

قیمت فولاد از طریق بورس کالا مشخص می شود

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، سیف الله امیری افزود : مصرف کنندگان محصولات فولادی می توانند از طریق بورس کالا ، کالای مورد نیاز خود را (مشروط به عرضه درصدی محصول تولیدی در بورس ) خریداری کنند، واحدهای کوچک و واحدهایی که امکان خرید از بورس را ندارند می توانند به صورت مچینگ و طبق روال گذشته از واحدهای تولید کننده خرید کنند.

وی تاکید کرد : دستورالعمل تنظیم محصولات فولادی توسط وزیر صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ و معاونت امور معادن و اداره کل صنایع معدنی مسوول اجرای آن است .

امیری ادامه داد : بر اساس دستورالعمل مذکور کالاهای فولادی باید در بورس عرضه و به فروش برسد و صرفا واحدهای مصرف کننده واقعی قادر به خرید از بورس هستند نه واسطه ها و دلالان .

وی با تشریح نحوه قیمت گذاری فولاد افزود : بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار نحوه قیمت گذاری پایه در بورس بر اساس میانگین آخرین قیمت متال بولتن و کشورهای cis)دریای سیاه) ضرب در ارز رسمی کشور به علاوه ده درصد رقابت تعیین می شود .

امیری تصریح کرد: صادر کنندگان فولاد هم حتما باید کالایشان را برای تامین نیاز داخل کشور در بورس و .. عرضه کنند و سپس اقدام به صادرات کنند و در این زمینه بخشنامه ساماندهی و صادرات فلزات از طریق وزیر صنعت ، معدن و تجارت صادر شده است .


نام:
ایمیل:
* نظر: