اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 04 September 2018
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اجرای طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریس منوط به پیش بینی منابع مالی لازم در بودجه سنواتی موافقت کردند.

الحاق ماده‌ای به قانون طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریس

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 13 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با 161 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه با اصلاح طرح الحاق یک ماده به تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موافقت کردند.

براساس این گزارش شورای نگهبان بند 4 ماده الحاقی طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را مغایر با اصل 75 دانسته بود که به همین منظور کمیسیون آموزش آن را اصلاح کرد.

بند 4 ماده الحاقی به شرح زیر اصلاح شد:

اجرای حکم این قانون منوط به پیش بینی منابع مالی لازم در قوانین بودجه سنواتی است.

انجام اصلاحاتی در لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی

نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاحاتی، مناطق ویژه اقتصادی تعیین شده در لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی را مورد بازنگری قرار دادند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق مناطق خلخال، کیاشهر و فریدن به مناطق ویژه اقتصادی کشور موافقت کردند.

گفتنی است نمایندگان در بررسی ردیف 82 لایحه یک فوریتی ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی، منطقه ویژه امیرکبیر اراک را اصلاح کردند. همچنین در ردیف 71 نام شهر چاف و چمخاله را نیز افزودند.

شایان ذکر است نمایندگان در ادامه بررسی و اصلاح این لایحه با پیوست بودن نقشه واضح منطقه آزاد ارس موافقت کردند.

قانون استخدام ناجا با اولویت بررسی می شود

نمایندگان مردم با بررسی اولویت دار طرح دائمی شدن قانون استخدام ناجا موافقت کردند.

نمایندگان ملت در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دارگزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح دایمی شدن قانون استخدام ناجا موافقت کردند.

 

کاتب در اخطار قانون اساسی: طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریسان مغایر اصل ۷۵ است

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بار مالی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریسان و نهضت سوادآموزی از محل حذف حقوق دریافتی حق التدریسی های تبدیل وضعیت شده دیده شده است.

غلامرضا کاتب در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 شهریور) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل 75 قانون اساسی در بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش اعاده شده از شورای نگهبان افزود: برای این دستور پیشنهاد چاپ شده ای داشتیم اما بدون توجه به آن، رأی گیری انجام شد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: بنا بر یکی از بندهای این طرح بار مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق التدریسی های تبدیل وضعیت شده در این قانون در بودجه سنواتی تامین می شود.

لاریجانی در پاسخ به اخطار کاتب گفت: در ابتدا پیشنهادی وجود نداشت اما بعد از رأی گیری مشخص شد که پیشنهاد چاپ شده وجود داشته است لذا گاهی غفلت رخ می دهد.

 

رد کلیات طرح جامع توسعه و عمران روستایی

نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور مخالفت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 شهریور) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور با 62 رأی موافق، 154 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

 

موافقت مجلس با یک فوریت طرح اصلاح بودجه 97

نمایندگان مردم با یک فوریت طرح اصلاح قانون بودجه سال 1397 کل کشور در خصوص تکمیل تسویه تسهیلات بانکی موافقت کردند.

این طرح که به امضای 62 نفر از نمایندگان رسیده در خصوص ضرورت تسهیل در تکمیل طرحهای عمرانی در استان ها و حذف کاغذبازی های اداری زاید، ضرورت تمدید حکم مربوط به تسویه تسهیلات بانکی به دلیل تعلل بانک مرکزی و بانک های عامل است.

 

اعلام وصول طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده

عضو هیات رئیسه مجلس سه طرح نمایندگان را اعلام وصول کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز موارد اعلام وصول شده را به شرح زیر قرائت کرد:

طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف؛ طرح لغو مجوزهای ناظر بر وزارتخانه ها، موسسات و سازمان های مستلزم نام یا تصحیح نام از شمول قوانین و مقررات عمومی و طرح الحاق یک تبصره به ماده 43 قانون حمایت از خانواده.

 

تصویب یک فوریت طرح تمدید مهلت پرداخت بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها

نمایندگان مردم با یک فوریت طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور موافقت کردند که بر اساس آن و در صورت تصویب نهایی، مهلت پرداخت بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها تمدید می شود.

نمایندگان در نشست علنی امروز با یک فوریت طرح اصلاح قانون بودجه سال 1397 با 140 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدحسین فرهنگی در توضیح دلایل یک فوریت این طرح گفت: بر اساس بند (و) تبصره (16) قانون بودجه، تولیدکنندگانی که وام آنها تا پایان سال 96 سررسید شده می‌توانند تا شهریور 97 با پرداخت اصل وام و سود وام خود را تسویه کنند این در حالی است که نظام بانکی به دلایل نامعلوم تحقق این مهم را به تعویق انداخت و تا امروز یک مورد از مصادیق آن اجرایی نشد.

اصلاح قانون بودجه سال 1397 کل کشور به منظور تأمین زمان مورد نیاز تولیدکنندگان برای تسویه وام‌های آنها است، با اصلاح این قانون، تولیدکنندگان فرصت کافی برای تسویه مطالبات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تا پایان سال 97 را دارند.

علیرضا محجوب در مخالفت با یک فوریت اصلاح قانون بودجه 97 بیان کرد: این اصلاحیه خلاف قانون برنامه است و انضباط مالی را بر هم می‌زند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: از اصول بودجه‌ریزی نباید عدول شود.

محسن کوهکن در موافقت با فوریت اصلاح قانون بودجه سال 97 گفت: به نظر می‌رسد نمایندگان مخالف دو فوریت این طرح هستند و با اصل آن نظر مخالفی نداشته باشند.

 

آغاز طرح سؤال از وزیر ارشاد

بررسی طرح سؤال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت عزل غیرکارشناسی مدیران روحانی حوزه های کلیدی این وزارتخانه دقایقی پیش آغاز شد.

در ادامه نشست علنی صبح امروز خانه ملت سؤال ملی عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم از سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

در متن سؤال آمده است که علت عزل غیرکارشناسی مدیران روحانی که در حوزه های کلیدی وزارتخانه بوده اند و جایگزینی نیروهای بی تجربه چیست؟

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: