اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - 03 September 2018
مدیرعامل آبفای استان تهران:
مدیرعامل آبفای استان تهران با کلیدی شمردن نقش بانوان در خانواده و جامعه افزود: هر کدام از بانوان می‌توانند یک مُبلغ در زمینه مصرف بهینه آب در خانواده، محل کار و جامعه باشند.

بانوان بهترین مبلغان مصرف آب در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران در کارگاه آموزشی نقش بانوان در مدیریت مصرف آب و انرژی گفت: تامین آب در کشور کار بسیار پرزحمتی است کاش زبان گویایی باشد که مشکلات تولید آب را بیان کند.

وی ادامه داد: وقوع هم‌زمان افزایش بی‌سابقه دمای هوا و کاهش شدید بارندگی و منابع آبی در کشور باعث شده است که سال بسیار پرتنشی در حوزه آب و به دنبال آن حوزه برق داشته باشیم.

بختیاری افزود: از چهار و نیم میلیارد مترمکعب آب تولیدشده در استان تهران، یک و نیم میلیارد مترمکعب آن برای شرب استفاده می‌شود و چنان‌چه مردم تهران سالانه تنها ۱۰درصد صرفه‌جویی داشته باشند، معادل دو برابر سد لتیان آب ذخیره خواهد شد.

وی با طرح این پرسش که آیا منطقی است که ما به عنوان شهروند تهران، گواراترین و ارزان‌ترین آب دنیا را برای مصارف غیرضروری استفاده کنیم؟ افزود: ما راهی جز برقراری گفت‌وگو با مردم نداریم و باید به زبانی مشترک و قابل فهم با مردم دست یابیم و این موضوع، مصداق بارز امر به معرف و نهی از منکر است.

بختیاری گفت: وظیفه تمامی افراد فرهیخته و تحصیل‌کرده است تا در دل جامعه این مشکلات را با مردم در میان بگذارند و چنان‌چه گفت‌وگو و ارتباط برقرار شود، قطعا مردم بهترین نگهبانان آب خواهند بود و مشکلات ما در حوزه آب حل خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان تهران ضمن کلیدی برشمردن نقش بانوان در خانواده و جامعه افزود: هر کدام از بانوان می‌توانند یک مُبلغ در زمینه مصرف بهینه آب در خانواده، محل کار و جامعه باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: