اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 01 September 2018
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به وجود ظرفیت حمل بار هوایی در کشور گفت: حمل و نقل هوایی یکی از روش‌های مهم حمل و نقل در مراکز لجستیک است.

حمل و نقل هوایی از ارکان مراکز لجستیک است

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت راه وشهرسازی، مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، حمل و نقل هوایی را یکی از ارکان توسعه مراکز لجستیک در کشور دانست و گفت: مزیت مراکز لجستیک در این است که از حمل و نقل ترکیبی چند وجهی استفاده کنند. هنگامی که این بحث را مطرح می‌کنیم، باید بدانیم که مد حمل و نقل هوایی بخش عمده‌ای از حمل و نقل کالاهای باارزش را در دنیا بر عهده دارد.

وی ادامه داد: اگر در شهرها، دهکده‌ها یا مراکز لجستیک کالاهای باارزشی تولید شود، قطعا بحث حمل محصولات مواد اولیه یا محصولات تولید شده با ارزش افزوده بالا با هواپیما انجام می‌شود، چراکه حمل و نقل هوایی در این موارد مقرون به صرفه تر است. بحث زمان که در این مقوله موثر است کمک می‌کند که سرمایه‌گذارها تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در حمل و نقل هوایی داشته باشند.

دهقان با اشاره به وجود ظرفیت قانونی حمل بار هوایی در کشور گفت: از لحاظ قانونی زیرساخت حمل بار هوایی در کشور وجود دارد و همه فرودگاه‌های بین‌المللی ایران مجوز حمل بار هوایی را دارند.

وی افزود: حتی در موافقت‌نامه‌های حمل و نقل هوایی و یادداشت‌های تفاهم که با کشورهای دیگر امضا می‌شود، این امکان دیده شده که از ظرفیت ناوگان کشورهای دیگر نیز در بحث حمل بار هوایی استفاده شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اکنون برخی از کالاهایی که زمان بر نحوه حمل آن‌ها اثر دارد، مانند گوشت مورد نیاز کشور از طریق مُد هوایی وارد کشور شده و توزیع می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: