اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 01 September 2018
رئیس مجلس مطرح کرد:
رئیس مجلس گفت: برای تامین منابع پایدار بخش سلامت باید راه حل داشته باشیم و با ابتکارات جدید بستر‌ رشد را فراهم کنیم.

لزوم تامین منابع پایدار در حوزه سلامتبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از صداوسیما، علی لاریجانی در نخستین جشنواره تجارب موفق بیمارستانی افزود: در این دوره اگر فقط بشینیم و دردها را بگویم فقط روحیه افراد را دچار مشکل کرده ایم، باید با ابتکارات جدید بستر های رشد را فراهم کنیم و مقررات دست و پا گیر را برداریم.

وی گفت: برای اینکه در شرایط فعلی بیمارستان ها مشکلی نداشته باشند باید مدیران تکنیک صرفه جویی داشته باشند و بخش خصوصی فعالتر شود.

رئیس مجلس با اشاره به تخصیص سهمی از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت گفت: برای تامین منابع پایدار بخش سلامت باید باز هم راه حل داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کارشکنی های آمریکا و مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز شرایط سختی داریم، شرایط امروز یک مصاف کلاسیک با دشمن نیست و پیچیدگی دارد، جمهوری اسلامی ایران حرف بلند پروازانه نمی زند، جمهوری اسلامی یک مسیر پیشرفت در نظر گرفت و یکی از بخش های پیشرفت موضوع هسته ای بود.

لاریجانی گفت: ما بارها اعلام کردیم حرکت ما صلح آمیز است و بارها آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات ایران بازدید کرد، ایران پذیرفت با ۵+۱ مذاکره کند و دولت زحمات زیادی کشید تا توافق حاصل شود، این نشان داد ایران نمی خواهد به مردم فشاری وارد شود اما آمریکایی ها توافق را بهم زدند.

رئیس مجلس افزود: سران اروپا از ما خواستند از توافق خارج نشویم و گفتند ما شرایط را مهیا میکنیم تا توافق از بین نرود، در داخل کشور اختلاف نظرهایی در مورد توافق وجود دارد ولی مسیر ما این بود که به مردم فشاری ایجاد نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ دانش هسته ای با کمترین فشار به مردم، هدف اصلی روند مذاکرات هسته ای بوده است .

علی لاریجانی در همایش تجارب موفق بیمارستانی و مدیریت منابع و مصارف افزود : جمهوری اسلامی ایران براساس گزارش های آژانس بین المللی هسته ای در عمل به تعهداتش، متعهدانه عمل کرده است .

رئیس مجلس با اشاره به زیاده خواهی های کشورهای غربی از جمهوری اسلامی ایران در قبال فعالیتهای هسته ای گفت : اخذ تعهد سیاسی خارج از آژانس، خواسته ای بود که از سوی آنها مطرح شد در حالی که چنین حقی نداشتند چراکه کشورهای تابع حقوقی آژانس در قبال فعالیتهای هسته ای آزادی عمل دارند لذا در همین راستا خواهان مذاکره سیاسی شدند و جمهوری اسلامی ایران مذاکره با گروه 5+1 را پذیرفت .

آقای لاریجانی با اشاره به روند سخت و پیچیده مذاکرات هسته ای تصریح کرد : من از نزدیک شاهد بودم که آقایان روحانی و ظریف زحمات زیادی برای به نتیجه رساندن این مذاکرات کشیدند .

وی گفت : در مذاکره اینگونه نیست که همه خواسته های شما به نتیجه برسد ، کسانی که با مذاکرات دیپلماتیک آشنایی دارند می دانند که در هر مذاکره شما خواسته های خود را مطرح می کنید و طرف مقابل هم محدودیت های خود را تعریف می کند و مجموعا به توافقی می رسید .

لاریجانی مسیر طی شده در روند مذاکرات را روندی عقلایی توصیف کرد که هدف آن حفظ دانش هسته ای با کمترین فشار به مردم بود .

وی گفت : امروز موجوداتی در دولت امریکا مسئولیت گرفته اند که این توافق را برهم زدند و جمهوری اسلامی ایران حق داشت بعد از خروج آمریکا از برجام از این توافق خارج شود و فعالیتهای خود را همچون گذشته از سر بگیرد اما چند تن از رهبران اروپایی تماس گرفتند و گفتند شما از توافق خارج نشوید ما شرایط را به نحوی که ایران خسارتی نبیند فراهم خواهیم کرد .

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : با وجود تردید های جدی در توانمندی اروپایی ها و نحوه تصمیم گیری آنها ، ایران پذیرفت که دوره ای برای گفتگو درباره مسئله هسته ای تعیین کند تا توانمندی و تعلق خاطر سیاسی آنها برای حل موضوع آزموده شود.

وی گفت : مسیری که جمهوری اسلامی ایران طی کرده، مسیری عقلایی بود هرچند که در قبال همین مسیر هم در کشور اختلاف نظرهایی وجود دارد و برخی از اصل موافق نبودند و استدلالهایی مطرح می کردند حتی برای همین زمان در نظرگرفته شده برای مذاکره با اروپا هم حرف و حدیث هایی وجود دارد ولی استدلال جمهوری اسلامی این بود که با همان بحث قبلی در بحث صیانت از توانمندی هسته ای فشار کمتری به مردم بیاید.

 رئیس مجلس شورای اسلامی پیرو درخواست رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بر ضرورت تشکیل نشست هم‌اندیشی مسئولان مربوطه به منظور رفع مشکلات حوزه سلامت تأکید کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه، 10 شهریور ماه) در نخستین جشنواره ملی تجارت موفق بیمارستانی در مدیریت منابع و مصارف که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: باید اذعان کنیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بخش پزشکی کشور به خوبی تلاش کردند و احساس مسئولیت داشتند به طوری که روی هم رفته طراحی‌هایی که در این حوزه صورت گرفته سنجیده بوده و این در حالی است که قبل از انقلاب این حوزه از وضعیت بسامانی هم از نظر تعداد پزشکان و هم خدمات پزشکی برخوردار نبود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این حرکت انقلاب و تفکر عدالت‌خواهانه باعث شد نیروهای پزشکی فکر و این حوزه را ساماندهی کردند، به گونه‌ای که جنس اختیارات وزارت بهداشت هم از نظر آموزش و هم خدمات متفاوت شد تا جایی که در نقاط دور افتاده کشور نیز مردم به خدمات دسترسی پیدا کردند، همچنین نیروهای متخصص برخلاف قبل از انقلاب که اغلب های پاکستانی وارد کشور می شدند، افزایش یافت تا جایی که هم اکنون صادرات پزشک نیز داریم.

وی تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای مستعدی پرورش یافتند و می‌توان گفت روی هم رفته الگوی موفقی در این زمینه داریم و این فرهیختگی پزشکان در وزارت بهداشت باعث عملکرد خوبی در امور مختلف شده است.

 لاریجانی یادآور شد: در دوران جنگ کادر پزشکی مسئولیت‌شناسانه عمل کردند و با درک شرایط سخت به ارائه خدمات پرداختند و این رشد عقلانی سیاسی مهمی در بخش پزشکی کشور بود کما اینکه بهترین پزشکان در جبهه حضور داشتند و از روی اخلاص به ارائه خدمات می‌پرداختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پزشکان در این شرایط با فهم درست از وضعیت کشور متناسب با اقداماتی از نظر مسئولیت اجتماعی بر عهده دارند، این افراد در سخت‌ترین شرایط همپای رزمندگان حضور داشتند و با شرایط ناگوار از نظر تجهیزات با حس مسئولیت‌پذیری به ارائه خدمات می‌پرداختند و این سرمایه مهمی است که در 40 سال گذشته از خود نشان دادند.

وی خطاب به پزشکان اظهار کرد: امروز شرایط سختی داریم بنابراین همان حس مسئولیت‌پذیری را از شما انتظار داریم چرا که شرایط امروز یک مصاف کلاسیک با دشمن نیست بلکه جنسش متفاوت شده و دارای پیچیدگی است که باید تمام ابعاد آن را درک کرد.

لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران حرف بلندپروازانه نمی زند که قابل فهم نباشد بلکه یک مسیر پیشرفت را در فناوری هسته‌ای در پیش گرفت و بارها هم گفته شد که به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رویم؛ رهبر معظم انقلاب نیز در این مورد تأکید کردند که استفاده از سلاح هسته‌ای مشروع نیست و به سمت آن نمی‌رویم و در این مورد فتوا صادر کردند که حتماً اجرا می‌شود ضمن اینکه بارها نیز به آژانس این مجوز داده شد که از بخش‌های مختلف بازدید کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: