اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - 29 August 2018
با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت کارخانه گونی بافی مهربان الیاف گرمسار با ظرفیت تولید ۳۴هزارتن در سال و ۱۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

افتتاح کارخانه گونی بافی الیاف گرمسار با حضور وزیر صنعت

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا ، وزیر صنعت، معدن وتجارت در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران گفت: مسائلی که این روزها در رابطه با مواد اولیه در تولید مطرح می‌شود ،سال گذشته وجود نداشت . این نشان از ایجاد یک تغییر است که عامل بیرونی دارد و دولت بر اساس همین عامل در سیاست‌های ارزی تغییراتی به وجود آورده است. این کار باید اتفاق می‌افتاد، چرا که در آینده ما باید شرایطی را برای مقابله با جنگ اقتصادی به وجود می‌آوردیم.

محمد شریعتمداری افزود: در سالهای گذشته در مورد واردات و صادرات محدودیت‌های بسیاری کمتری داشتیم، ولی شرایط متفاوت امروز، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده و ممکن است این محدودیت ها در ابتدا روند کار را کمی کند؛ اما این وضعیت در زمان کوتاه به شرایط بهتری تبدیل خواهد شد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: در موضوع پتروشیمی ها، عرضه مواد اولیه تولید به جز در چند مورد عموما مشکل خاصی ندارد و درچند مورد ،مانند مواد اولیه ظروف پلاستیکی و یا مواد اولیه تولید گونی و شبیه آن، لازم باشد؛ دولت با ایجاد محدودیت و کنترل عرضه و قیمت، فعلا شرایط را به نفع مصرف کننده رقم بزند تا با توافقی که با انجمن‌ها و صنوف تولیدی خواهد داشت براساس ظرفیت تولید واحدها در سامانه بهین یاب، اقدامات لازم را انجام داده و سپس به سمت آزادسازی سقف رقابت مواد اولیه اقدام کند.

شریعتمداری اشاره کرد: ممکن است گروهی در رابطه با تعیین قیمت دستوری در عرضه محصولات انتقاداتی داشته باشند. ضمن این که این انتقادات در بعضی موارد قابل پذیرش است، ولی باید اشاره کرد که وقتی متغیرهایی مانند قیمت جهانی محصول، قیمت ارز و عرضه و تقاضا وضعیت باثباتی ندارند، لازم است با کنترل ‌های دولت، شرایط را به سمت ثبات در قیمت‌ها برد و به تدریج با تثبیت متغیرها به سمت قیمت رقابتی حرکت کرد.

شریعتمداری ادامه داد: در گرمسار در 5 ماهه ابتدای سال 97 و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل درخواست مجوز واحد تولیدی ،40 درصد رشد داشته که نشان از افزایش سرمایه گذاری و امید به شرایط اقتصادی مناسب در این منطقه دارد .دولت امیدوار است با سیاست‌هایی که در شرایط اقتصادی فعلی اتخاذ می‌کند، بتواند این حرکت به سمت توسعه را سرعت بخشد .


نام:
ایمیل:
* نظر: