کد خبر: ۳۰۰۸۵
تاریخ انتشار:۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو
آبرسانی به روستاهای محروم کشور از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است
مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو به همراه مدیرعامل آبفای استان ایلام از پروژه‌های آبی در دست اقدام این استان بازدید کرد.
آبرسانی به روستاهای محروم کشور از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو استبه گزارش عصرپرس ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «میثم جعفرزاده» در حاشیه این بازدید با بیان اینکه برای کاهش تعداد روستاهای دارای تنش آبی، نیازمند یک اقدام جهادی بودیم، گفت: در این باره وزارت نیرو، شورایی را با نام جهاد آبرسانی تشکیل داد که ماموریت ویژه برای آبرسانی و محرومیت‌زدایی به ۱۰ هزار روستای کشور دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته فعالیت‌های آبرسانی به روستاها انجام شده، ولی همچنان در کشور حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت روستایی درگیر تنش آبی هستند.

مشاور وزیر نیرو ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجموعه آبفای استان ایلام در راستای شعار دولت مبنی بر ارائه خدمات جهادی به محرومان، خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های وزارت نیرو شد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با تاکید بر رسیدگی به امور محرومان و آبرسانی به روستاهای محروم که از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است، اظهار کرد: در سازوکار طرح‌های آبرسانی از همه اقشار مردمی استفاده‌ کرده‌ایم که می‌تواند با ظرفیت جهادی طبق زمانبندی درنظر گرفته شده، کیفیت مناسب را در آبرسانی به روستاهای دارای تنش ارائه کنند.

در ادامه نیز «پرویز ناصری» مدیرعامل آبفای ایلام در این بازدید ضمن تقدیر از نگاه ویژه دولت به موضوع آبرسانی به روستاهای محروم استان، گفت: برای آبرسانی به روستاهای محروم، وزارت نیرو با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب طرح محرومیت‌زدایی، کار عمرانی در ۱۸ مجتمع، ۳۶ روستای اصلی و به‌طور کلی ۱۲۸ روستا را با اعتباری بالغ بر ۵۰۷۰ میلیارد ریال آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه با استفاده از ظرفیت جهادی در حال اجرا است، افزود: در هشت مجتمع پروژه‌های آبرسانی شروع شده که تاکنون و در همین مدت کوتاه میزان پیشرفت آن حدود ٢٢ درصد است.