کد خبر: ۲۸۰۳۶
تاریخ انتشار:۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران :
اقتدار ایران نتیجه پاسداری مادران و همسران شهدا از انقلاب اسلامی است
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر ایران اسلامی بعد از چهل و چند سال به اقتدار خود در جهان ادامه می دهد نتیجه پاسداری خانواده شهدا، مادران، پدران و همسران شهدا از انقلاب اسلامی است .
اقتدار ایران نتیجه پاسداری مادران و همسران شهدا از انقلاب اسلامی استبه گزارش عصرپرس،  امیر حسین قاضی زاده روز یکشنبه در سالروز وفات خانم ام البنین (س) مادر گرامی سردار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز تجلیل از مادران و همسران شهدا در همایش همپای ملائک بزرگداشت مادران و همسران شهیدان در مرکز همایش های صدا و سیما  ابتدا  پیام دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به این همایش ملی  که به شهدا سلام دادند و به مادران و همسران شهدا افتخار کردند را قرائت کردند .

رییس بنیاد شهید با بیان اینکه در مقام شهید و مادر شهید جملات فراوانی است و بنده خودم را در تعریف چنین جایگاهی در کشور  در مقام ضعف می دانم، افزود: قرآن کریم درباره شهدا وعده های نیکویی را ذکر کرده و بسیار دقیق است ولی می دانیم و شاهد  هستیم مادران و همسران شهدا همواره با شهید خود زندگی می کنند. 

قاضی زاده تصریح کرد: بسیاری از مادران و همسران شهدا با عزیزان  خود هم راه و همدل هستند و مادرانی هستند که هنوز پیکر جوان های خود را ندیده اند انها هم با فرزند شهید خود در دل زندگی می کنند .

رییس بنیاد شهید تصریح کرد: اگر این کشور بعد از چهل و چند سال به اقتدار خود ادامه می دهد نتیجه پاسداری خانواده شهدا و مادران و پدران و همسران شهدا از انقلاب اسلامی  است . 

قاضی زاده گفت: تنها انسان مطمئن برای شهادت و جادوانه شدن شهید است و به نقل از رهبری معطم انقلاب شهادت یک قله است و شهید انتخاب می شود . 

رییس بنیاد شهید افزود: باید سبک زندگی شهدا برای همه تبیین شود و جامعه هنرمندان باید سبک زندگی این شهدای غیور را پر رنگ کنند .

قاضی زاده گفت:  این غیور مردان نتوانستند تحمل کنند دست اندازی به ملک و میهن و اسلام را و همچنین انان تحمل  کشتار کودکان و مردم را نداشته و اینها غیرت اسلامی و ملی داشتند. 

وی با بیان اینکه از سازمان صدا و سیما و رسانه های کشور به منظور تولید فیلم و سریال ها گزارش  ها در حوزه ایثار و شهادت تشکر می شود ، گفت:جامعه رسانه ای و هنرمندان به خانه شهیدان تا دیر نشده بروند و از زندگی نامه شهدا و مادران و همسران و پدران شهدا فیلم و گزارش تهیه کنند . 

قاضی زاده خاطر نشان کرد :بنیاد شهید بعنوان خادم شهدا و خانواده ایثارگران در دوره جدید دست یاری به سوی همه ارگانها و سازمانها و هنرمندان بلند  می کند تا درباره شهدا و خانواده ایثار با ما همکاری کنند . 

وی ادامه داد: فرهنگ ما قهرمانان واقعی دارد و مانند بسیار کشور ها قهرمانان خیالی نداریم هنرمندان عزیز کشورمان قادر هستند این وظیفه سنگین را در انتشار فرهنگ ایثار و شهادت کارهای بزرگ انجام دهند . 

مادران و همسران شهدا سخت ترین تصمیم را گرفتند 
 
انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: مردم ایران مدیون بزرگمردی و ایستادگی شهدا ، مادران و همسران شهدا است .

وی افزود: روز خوبی برای نامگذاری روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا در سالروز وفات مادر حضرت ابوالفضل العباس انجام گرفته است . خانم ام البنین( س )مظهر وفا مهر و عطوفت و رحمت بودند .   
 
 خزعلی ادامه داد : مهم ترین و سخت ترین تصمیم ها را مادران و همسران شهدا در انقلاب گرفتند و جان عزیزانشان را تقدیم اسلام انقلاب و رهبرشان کردند .

وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا یک عمر با حسرت و غریبی زندگی کردند این عزیزان پاره تن خود را به میدان جهاد فرستادند.

خزعلی خاطر نشان کرد: زنان مقاومی در جبهه ها نقش سازنده داشتند و بسیاری از این شیر زنان همان مادران و همسران شهدا بودند . باید قدردان شما بزرگواران باشیم. 

در ادامه مراسم از کتاب دختر قالی باف با همت داود حسین زاده تالیف شده کتابی که بر گرفته از زندگی نامه شهید غلامعلی حسین زاده و همسران است توسط روسای بنیاد و رسانه ملی رونمایی شد ‌ ./ایرنا