کد خبر: ۲۱۳۸۸
تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده در تهران آغازشد
مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی کشور آغاز شد.
مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده در تهران آغازشد
به گزارش عصرپرس:مراسم تشییع پیکر مطهر شهید فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان، امروز در تهران درحال برگزاری است.

براساس تصمیم ستاد بزرگداشت شهید فخری زاده، به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت، این مراسم فقط با حضور فرماندهان عالی رتبه نیرو‌های مسلح و خانواده معظم شهید برگزار شد.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی دریایی سپاه اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و جمعی از نمایندگان مجلس حضور دارند.

«نظام سلطه» دست از دشمنی با ملت ایران بر نخواهد داشت

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام‌ «سید ضیاءالدین آقاجان‌پور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با عرض تبریک و تسلیت به‌مناسبت شهادت پرافتخار دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور دکتر «محسن فخری‌زاده» به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، کارکنان نیروهای مسلح، نخبگان، دانشمندان و خانواده بزرگوار این شهید والامقام، متن پیام تبریک و تسلیت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌مناسبت شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده» را قرائت کرد.

وی سپس اظهار داشت: مصیبت شهادت جانسوز شهید پرافتخار انقلاب اسلامی دکتر «فخری‌زاده» برای ملت ما سنگین است و مردم از این واقعه بسیار متأثرند؛ اما ملت شریف ایران و خانواده این شهید والامقام بدانند که قرآن کریم ما را به صبر، استقامت و ایستادگی بشارت می‌دهد؛ بنابراین ما در مقابل این مصبیت صبر و استقامت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ «آقاجان‌پور» ادامه داد: خواسته ملت ایران همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، مجازات قطعی آمران و عالملان این جنایت و جنایات دیگر است؛ اما سوال این است که دشمنان ما چرا دانشمندان هسته‌ای و دفاعی، نخبگان و فرهیختگان ما را هدف قرار می‌دهند؟ برخی می‌گویند که با صحبت کردن و مذاکره کردن می‌توانیم کاری کنیم که دشمن، از دشمنی کردن دست بردارد، درحالی که این ممکن نیست.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان با اصل و ماهیت نظام جمهور اسلامی مخالفتند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعبیری از «نظام سلطه» سخن گفته‌اند؛ «نظام سلطه» یعنی نظام جباران، نظام زورگویان، کسانی  این حق را برای خود قائل هستند که به ملت‌ها زور بگویند و خواسته‌های نامشروع خود را تحمیل کنند، درحالی که ماهیت نظام جمهوری اسلامی با «نظام سلطه »در تعارض است؛ بنابراین هرگز آن‌ها دست از دشمنی بر نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز ما در کنار پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار عهد و پیمان می‌بنیدیم که «شهید فخری‌زاده! تو به عهد و پیمان خود با خدا وفا کردی و ما امروز با شما عهد و پیمان می‌بندیم که این راه را ادامه دهیم و این مسیر را تا آخر ادامه می‌دهیم».

هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی پاسخ نخواهد ماند

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده اظهار کرد: ما امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که او از نوجوانی با خدای خود پیمان بست، پیمان راسخ ادای حق و بر این پیمان پای فشرد و استقامت کرد و امروز به آن پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید. این شرف، آبرو و توفیق را به روح بلند این شهید صمیمانه تبریک می‌گویم.

حاتمی گفت: فقدان او برای ما جانکاه است. اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید ما را نریخته بودند چه بسا او در گمنامی از این دنیا می‌رفت اما امروز این شهید، که دیروز فقط الگوی جوانان و شاگردان و همراهان خود بود، امروز به همه جهان معرفی شد و او یک شخصیت جهانی است.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند این اولین شکست آنهاست. اگر شهید ما را کشتند تا نام او از بین برود نام او بلندآوازه شد. شکست دوم دشمن آنجاست که می‌خواست بگوید شهید ما در مسیری قدم برمی‌داشت که به نفع ملت ایران نبود. با رمز و کلمه هسته‌ای تلاش کرد این حرف را بگوید و شهید ما را بنیانگذار برنامه هسته‌ای ایران معرفی کند. غافل از اینکه این نه تنها باعث این نمی‌شود که از این جمله ناراحت شود بلکه این باعث افتخار ملت ایران و وزارت دفاع است.

وزیر دفاع گفت: امروز با دشمنی مواجهیم که ۴۰ سال است می‌گوید گزینه نظامی روی میز است اما نه جرأت و نه فرصت استفاده از آن را پیدا کرد و آخر هم با سرافکندگی این گزینه را زیر میز برد.

حاتمی با اشاره به بودجه پژوهشی وزارت دفاع، گفت: دیروز در جلسه بررسی لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ تصمیم گرفتیم که بودجه پژوهشی وزارت دفاع را دو برابر کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی پاسخ نخواهد ماند. جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی کل قوا را اجرا خواهیم کرد.

شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای ایران در عملیات تروریستی روز جمعه در منطقه آبسرد شهرستان دماوند به شهادت رسید.