کد خبر: ۱۵۰۷۴
تاریخ انتشار:۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
راه‌اندازی سامانه‌ رصد و پایش فرآیندهای عملیاتی هیات امنا
رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: سامانه جامع و یکپارچه نرم افزارهای هیات امنا در جهت شفاف سازی هرچه بیشتر اقدامات این مجموعه برای اولین بار در حال راه اندازی است.

راه‌اندازی سامانه‌ رصد و پایش فرآیندهای عملیاتی هیات امنا

به گزارش  عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر مهدی یوسفی درباره اهداف پیاده سازی سامانه‌های نرم افزاری هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: حرکت در مسیر تعالی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و با توجه به اینکه هیات امنا نهادی عام المنفعه است که در خصوص تامین تجهیزات برای بیماران اقدام می‌کند باید از هر لحاظ سرآمد باشد.

 وی با بیان اینکه سيستم‌های اطلاعاتی از مهم ترين راه حل‌ها جهت تسهيل، كنترل و نظارت برگردش اطلاعات و بهبود تصميم گيری در سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی‌اند، افزود: سند RFP رصد و پایش فرآیندهای عملیاتی به منظور طراحی، توسعه و استقرار سامانه جامع و یکپارچه نرم افزاری و دربردارنده داشبورد مدیریتی تدوین شده، است و برگرفته از تجاربی در خصوص طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی مشابه، دستورالعمل‌ها، قوانین و مقررات مرتبط است.

 رییس هیات امنای صرف جویی ارزی در معالجه بیماران عنوان کرد: مکانیزه‌سازی فرآیندهای مدیریتی، عملیاتی و پشتیبانی در جهت کاهش هزینه‌ها، کاهش زمان انجام فعالیت‌ها و ارتقاء کیفیت و افزایش رضایتمندی مشتریان حقیقی و حقوقی هیات امناء در راستای نیل به اهداف کلان حوزه بهداشت و درمان از اهداف پیاده سازی این سامانه در هیات امنا است.

یوسفی ادامه داد: انطباق حداکثری فرآیندها و کاربرد سامانه اطلاعاتی با استراتژی‌ها و سیاست‌های هیات امنا، توسعه و پیاده‌سازی یک سامانه اطلاعاتی اثربخش، کارا و منطبق بر نیازهای هیات امنا، شناسایی گلوگاه‌های عملیاتی جهت افزایش پویایی و امکان رصد و پایش مرحله به مرحله فرآیندهای عملیاتی هیات امنا در حوزه های مختلف نیز از دیگر اهداف این سامانه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه در حال راه اندازی امکان استفاده از اطلاعات تجمیعی برگرفته از داشبورد مدیریتی جهت پیش بینی نیازهای آتی و برنامه ریزی و سیاستگذاری برای پاسخ مناسب به آنها و حرکت به سمت کاهش مراجعات حضوری و افزایش ارائه خدمات آنلاین از طریق ایجاد زیر ساخت‌های اطلاعاتی مناسب را نیز فراهم می‌کند.