کد خبر: ۱۵۰۶۱
تاریخ انتشار:۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
درخواست پلیس برای تغییر ساعات کاری ادارات در دهه اول مهر
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خواستار شناور شدن ساعت کاری ادارات در 10 روز نخست آغاز سال تحصیلی شد.

درخواست پلیس برای تغییر ساعات کاری ادارات در دهه اول مهر

به گزارش عصرپرس، سردار سید کمال هادیانفر امروز( یکشنبه) در نشست خبری درباره اقدامات پلیس برای بازگشایی مدارس گفت: پیش ‌بینی ما این است که امسال در آغاز مهر ماه ترافیک بین 25 تا 30 درصد افزایش پیدا کند و در همین راستا لازم است دیگر دستگاه‌ها نیز اقداماتی را انجام دهند.

هادیانفر ادامه داد: در همین راستا از استانداران و روسای ادارات درخواست می‌کنیم که به منظور حل مشکل ترافیک در 10 روز نخست آغاز سال تحصیلی جدید، ساعات آغاز کار ادارات را به مدت دو ساعت شناور کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اسنپ، تپ سی و سایر ناوگان های حمل و نقل به این نکته توجه کنند که اگر راننده ای را که دو سال از دریافت گواهینامه اش نگذشته باشد و همچنین سنش کمتر از ۲۳ سال باشد، به کار گیرند، مطابق ماده ۱۶ با آنها برخورد می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا از کم کاری صداوسیما گلایه کرد و گفت: چرا صدا و سیما به وظیفه خود عمل نمی کند در حالی که در بحث فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی باید تمام دستگاه ها کمک کنند.

هادیان فر یادآور شد: ۸۴ درصد تصادفات با چهار عامل سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو رخ می دهند و خسارتی که از تصادفات به کشور وارد می شود، نزدیک به هفت درصد تولید ناخالص ملی است.

وی گفت: خواهش می کنیم دولت از دستگاه های دخیل در امر تصادفات حمایت کنند تا این میزان از تصادفات و خسارات ناشی از آنها کاهش یابد.