کد خبر: ۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اعلام کرد:
برنامه ریزی برای تولید روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت در چند سال آینده
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اعلام کرد: تولید روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت در چند سال آینده این شرکت برنامه ریزی شده است و از این منظر می توان شرکت نفت و گاز اروندان را یک شرکت جوان و آتیه ساز در صنعت نفت ایران دانست.

برنامه ریزی برای تولید روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت در چند سال آیندهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، جهانگیر پورهنگ مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، گفت: شرکت نفت و گاز اروندان راهبری تولید از ۱۳ میدان جوان و بزرگ حوزه غرب کارون را در اختیار دارد که از این تعداد، ۶ میدان از میادین مشترک با همسایه ی غربی ایران به شمار می آید.

وی افزود: تولید روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت در چند سال آینده این شرکت برنامه ریزی شده است و از این منظر می توان شرکت نفت و گاز اروندان را یک شرکت جوان و آتیه ساز در صنعت نفت ایران دانست.

پورهنگ با بیان اینکه در آغاز روند تحویل و تحول میدان های توسعه یافته غرب کارون قرار داریم، گفت: در گام نخست، میدان بزرگ آزادگان جنوبی با ۳۰ میلیارد بشکه نفت درجا، از شرکت مهندسی و توسعه نفت به شرکت اروندان تحویل داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات حفاری، تولید و انتقال نفت در تالاب بسیار پیچیده و متفاوت با سایر انواع عملیات دریا و خشکی است، اظهار کرد: با وجود همه سختی ها و گستره زیاد تالاب هورالعظیم، خوشبختانه تاکنون هیچ آلاینده ای در آب رها نشده و مدیریت پسماندهای عملیاتی به نحو احسن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان یادآور شد: به زودی احداث کارخانه ای برای جمع آوری ۵۰ میلیون فوت مکعب از گازهای همراه نفت توسط بخش خصوصی به اتمام خواهد رسید و با انجام اصلاحات در تاسیسات موجود، ۴۰ میلیون فوت مکعب دیگر نیز جمع آوری خواهد شد.

وی تاکید کرد: با انجام این دو مهم و واگذاری بخش دیگری از گازهای همراه به بخش خصوصی، علاوه بر صیانت از این ثروت ملی، گاز سوزی به مرز صفر خواهد رسید، هرچند ناچار هستیم در زمان انجام عملیات انگیزشی بر چاه ها، اندکی از گازهای همراه را مشتعل کنیم، اما بر اساس پروتکل های موجود، سوختن بدون دود یا green burning را در دستور کار قرار می دهیم.

وی در تشریح اقدام های شرکت نفت و گاز اروندان در بخش مسئولیت های اجتماعی، افزود: مسئولیت های اجتماعی در صنعت نفت به دو بخش کلی تقسیم می شود، بخش وزارتی که پروژه های کلان را برای سراسر مناطق نفتی ایران برنامه ریزی و اجرا می کند؛ مانند احداث بیمارستان بزرگ سوسنگرد و بخش محدود که هر یک از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران بر اساس نیاز ساکنان حوزه عملیاتی، با اخذ مجوزهای لازم و برنامه ریزی در انجام پروژه های عملیاتی، نسبت به عرضه خدمات ساختمان، راهسازی، آبرسانی، فرهنگی و امداد در زمان بحران اقدام می کند.

پورهنگ افزود: ورزشگاه بزرگ خرمشهر، درمانگاه و زمین چمن دارخوین، جاده های روستایی، آب رسانی به روستاها و تامین ۲۵۰۰ دستگاه /روز ماشین آلات از فوق سنگین تا سبک به ستاد مدیریت بحران استان در سیل اخیر خوزستان را می توان از اهم اقدام های این شرکت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی در قبال مردم شریف حوزه غرب کارون برشمرد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان در پایان، کمک به رفاه مجاوران حوزه عملیاتی و صیانت از زیست بوم را یک توفیق الهی دانست و تاکید کرد: کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان سربازان اقتصادی کشور و تلاشگران پرتوان حوزه انرژی در تولید سرمایه ملی برای افزایش ثروت ملی و بالندگی بیش از پیش کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که افتخاری بزرگ در کارنامه حرفه ای یکایک این عزیزان است.