کد خبر: ۱۳۰۱۴
تاریخ انتشار:۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
جعفرزاده ایمن آبادی نشست فراکسیون تولید و اشتغال تشریح کرد:
تشکیل ۹کارگروه در سازمان برنامه برای تحقق رونق تولید
سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس تاکید کرد سازمان برنامه و بودجه برای تحول ساختار و تحقق رونق تولید ۹ کارگروه تشکیل داده است.

تشکیل ۹کارگروه در سازمان برنامه برای تحقق رونق تولید

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با نشست فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: نخستین نشست این فراکسیون در سال 98 برای شناسایی موانع  پیش رو و استفاده از تجربه های سال 97 و سنوات گذشته در جذب تسهیلات، افزایش بهره وری، استفاده صحیح از منابع و افزایش و تثبت تولید و اشتغال در سال جاری اقدام شود.

سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس ادامه داد: این نشست در سازمان برنامه و بودجه، با حضور 35 نفر از نمایندگان و روسای چهار بانک کشاورزی، کارآفرین، پست بانک و توسعه تعاون برگزار شد، روسای بانک ها اذعان داشتند که این جلسات در سنوات گذشته باعث شد مشکلات وموانع برطرف و تسهیل داده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست گزارش اجمالی از برنامه توسعه و اشتغال در سال های 96 و 97 ارائه کرد، در ادامه از برنامه های دولتی در بودجه 98 برای اشتغال، منابع تبصره 18 قانون بودجه سال 98 و منابع صندوق توسعه ملی گزارش داد.

وی اظهار  داشت: براساس گزارشی که ارائه شد در سال 98 باید بالغ بر 66 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت با بخش خصوصی تهاتر و تسهیلات ریالی صندوق به مبلغ 27هزار میلیارد تومان ارائه شود همچنین 67 هزار میلیارد تومان از محل بودجه کمک و تسهیلات قرض الحسنه از محل تبصره 16 پرداخت می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه، به عملکرد سازمان برنامه و بودجه در زمینه تولید اشتغال در سال 97 اشاره کرد و بیان داشت: در سال 97 میزان تهاتر با بخش خصوصی میزان 33 هزار میلیارد تومان بود و میزان تقبل بخشی از سود تسهیلات برای اشتغال در سال 97 بالغ بر 887 میلیارد تومان بوده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در سال 98  تهاتر برای ساخت 33 هزار واحد مسکونی روستایی با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن صورت می گیرد، ساخت این تعداد واحد  مسکونی مشوق ایجاد اشتغال می شود.

وی گفت: امسال از شرکت های دانش بنیان حمایت خاص می شود به طور نمونه شاهد افزایش 70 درصدی بودجه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد هستیم.

سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در راستای تحقق شعار رونق تولید و تحول ساختاری برای ایجاد اشتغال در سازمان برنامه و بودجه 9 کارگروه ایجاد می شود.