کد خبر: ۱۲۵۹۶
تاریخ انتشار:۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد:
معدوم سازی 200 هزار و 975کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: در بازرسی های برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار ، ۱۹۴۶ محل متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۶۷۷ محل متخلف بهداشتی پلمب شدند.

معدوم سازی 200 هزار و 975کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به انجام ۱۳۹ هزار و ۱۲۳ مورد بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع و طبخ با اولویت رستوران ها، قنادی ها و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری و سرویس های بهداشتی در چهار روز اول برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی، گفت: از این تعداد، ۳ هزار و ۸۰۹ مورد از اماکن بین راهی بازرسی بهداشت محیطی شده است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود: همچنین در این بازرسی ها، ۱۹۴۶ محل متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۶۷۷ محل متخلف بهداشتی پلمب شدند که از این تعداد ۱۶۱ مورد مربوط به رستوران های بین راهی بوده است.

مهندس فرهادی با بیان اینکه در این بازرسی ها تعداد ۸۶ هزار و ۳۵۲ مورد سنجش پرتال انجام شده است، گفت: همچنین 99 هزار و  149 مورد کلرسنجی از آب مصرفی انجام شده است.  

وی در پایان گفت: براساس گزارش تیم های سیار بازرسی بهداشت محیطی سراسر کشور حدود 200 هزار و  975 کیلو گرم مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی و تاریخ گذشته از توسط بازرسین بهداشت محیط معدوم شده است.