کد خبر: ۱۲۵۹۵
تاریخ انتشار:۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز ایرانشهر- خاش آغاز شد
عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش در استان سیستان و بلوچستان با هدف تامین انرژی مورد نیاز مردم و رونق بخش صنعتی، آغاز شد.

عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز ایرانشهر- خاش آغاز شد

به گزارش عصرپرس به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالرضا ابوالحسینی، مجری طرح خط لوله هفتم سراسری در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر خاش که با حضور احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران ارشد صنعت گاز و جمعی از مسئولان و مردم این شهر برگزار شد، گفت: با توجه به سردسیر بودن شهر خاش، گازرسانی به این شهر حائز اهمیت است، مطابق برنامه‌ریزی انجام شده خط انتقال گاز ایرانشهر - خاش به طول  143 در مدت زمان 15 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید تا مردم این خطه از کشور نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای تسریع در روند اجرای این طرح و با درخواست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان و تدبیر شرکت ملی گاز ایران، شرکت‌های گاز در برخی دیگر از استان‌ها موظف شدند شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان را در راستای انجام عملیات گازرسانی برای سراسر استان سیستان و بلوچستان یاری رسانند و بر این اساس شرکت گاز استان فارس به عنوان معین شهرستان خاش این مسئولیت را عهده‌دار شده است.

ابوالحسینی گفت: با توجه به فعالیت کارخانه سیمان خاش در این شهر، گازرسانی به این شهرستان می‌تواند زمینه‌ پیشرفت فعالیت این صنعت و دیگر صنایع موجود در این شهرستان را مهیا کند تا شاهد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی باشیم. این اقدام افزون بر رفع دغدغه مردم خاش برای تامین سوخت و انرژی مورد نیاز، در رفع مشکل اشتغال جوانان نیز موثر است.

رضا پنجابی، سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان نیز در این باره اعلام کرد: در راستای گازرسانی به شهرهای بمپور و محمدان، تاکنون یک ایستگاه تقلیل فشار CGS احداث و 280 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز اجرا شده است که با اتمام و به بهره‌برداری رسیدن این طرح، افزون بر شهرهای بمپور و محمدان، بیش از 15 روستا نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.