کد خبر: ۱۱۳۶۵
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مدیر اجرایی شرکت فاضلاب تهران:
۳۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در منطقه ۵ تهران اجرا شده است
مدیر اجرایی شرکت فاضلاب تهران گفت: ۳۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در منطقه ۵ تهران اجرا شده است.

۳۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در منطقه ۵ تهران اجرا شده است

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی آبفای تهران، محمدرضا شریفی افزود: حدود ۵۸۰کیلومتر شبکه اصلی و فرعی باید در این منطقه اجرا شود که بیش از ۳۸۰ کیلومتر آن در تعهدات شرکت فاضلاب است و تا پایان امسال ۲۸ کیلومتر دیگر با حضور پنج پیمانکار عملیاتی می‌شود.

به گفته شریفی با توجه به وجود برخی انفصالات در سطح منطقه و آماده‌نبودن تصفیه‌خانه فیزوبهرام، فقط ۱۵۰ کیلومتر از این شبکه که در محدوده‌های دره فرحزاد، اتوبان باکری، خیابان مخبری، شهرک نفت، کوهسار، جنت‌آباد شمالی، پونک و شاهین شمالی اجرا شده است، قابلیت بهره‌برداری دارد.

شریفی تاکید کرد: در منطقه ۵ شهر تهران حدود ۶۰ هزار رشته انشعاب فاضلاب پیش‌بینی ‌شده که پس از نصب همه آن انتظار می‌رود بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مزایای طرح بزرگ فاضلاب تهران بهره‌مند شوند.

شریفی با بیان اینکه که در حال حاضر ۱۵هزار انشعاب توسط آبفای منطقه ۳ تهران در حال نصب است، گفت: فاضلاب جمع آوری‌شده در منطقه ۵ تهران با دبی متوسط ۱,۵۶ مترمکعب بر ثانیه به تصفیه‌خانه فاضلاب فیروزبهرام و شهرک قدس منتقل می‌شود.

شریفی ادامه داد: با توجه به عبور لوله‌های اصلی انتقال آب از کرج به تهران که دارای قطر بالا هستند و نیز با وجود تاسیسات مترو در محدوده منطقه ۵ تهران، هنگام حفاری معارض هایی داشتیم که باعث شده است عمق حفاری در این منطقه بیشتر و زمان زیادی برای هماهنگی برای دریافت مجوز از سایر دستگاه‌ها صرف شود.

گفتنی است اجرای ۲۰۰ کیلومتر از شبکه منطقه ۵ زیر نظارت آبفای منطقه ۳ تهران اجرا می‌شود.