کد خبر: ۱۱۳۶۳
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
مدیر امور آبفای شهرستان شهریار اعلام کرد: 
نصب 1300 انشعاب فاضلاب در شهرستان شهریار
مدیر امور آبفای شهرستان شهریار گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته از 2 هزار انشعاب فاضلاب تا کنون 1300 انشعاب نصب شده است.
نصب 1300 انشعاب فاضلاب در شهرستان شهریاربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، بهزاد اسدی مدیر امور آبفای شهرستان شهریار در نشست خبری، گفت:در حال حاضر آبفای شهریار با جمعیت 375 هزار نفری و 145 هزار خانوار، با 1300 لیتر در ثانیه از منابع آبی موجود و با کنترل کیفیت به مردم ارائه خدمت می دهد.

اسدی ادامه داد: در راستای توسعه شهری در شهرستان شهریار تصفیه خانه ای با  سه مدول طراحی شده که در حال حاضر یک مدول آن 10 هزار مشترک را تحت پوشش خود قرار دارد و با تامین اعتبارات لازم فاز دوم و سوم این تصفیه خانه در آینده نزدیک وارد مدار می شود.

مدیر امور آبفای شهرستان شهریار با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای استفاده از پساب در شهرداری ها وجود ندارد، گفت: در صورتی که شهرداری شهریار شبکه های انتقال را برای استفاده از پساب فراهم کنند، ما نیز آمادگی لازم برای انتقال پساب در جهت استفاده فضای سبز را داریم .


فرسودگی شبکه انتقال آب

وی در ادامه با بیان اینکه یک سوم شبکه های انتقال آب شهرستان شهریار بالای 15 سال قدمت دارند، گفت: در راستای کاهش هدر رفت آب و افزایش پوشش شبکه انتقال سالانه بین 5 تا 10 درصد اصلاح و باز سازی شبکه انجام می شود.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه روزانه کیفیت آب شهرستان شهریار مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: خوشبختانه کیفیت آب شرب در منطقه از کیفیت بالایی برخوردار است و روزانه مورد بررسی قرار می گیرد.


فروش 1300 انشعاب فاضلاب در شهرستان شهریار

مدیر امور آبفای شهرستان شهریار در پاسخ به سوال خبرنگار عصرپرس مبنی بر میزان فروش انشعاب فاضلاب در این شرکت چگونه است، افزود: با توجه به میزان متقاضی آمادگی فروش انشعاب در شهرستان وجود دارد و طی پیش بینی صورت گرفته از 2 هزار انشعاب تا کنون 1300 انشعاب به فروش رسیده و نصب شده است.


استفاده از کاهنده های مصرف در اماکن عمومی

 اسدی در ادامه تصریح کرد: در راستای مدیریت مصرف آب، کمیته مدیریت مصرف در سطح کشور تشکیل شده و تا کنون از لوازم کاهنده مصرف برای اماکن عمومی مورد استفاده قرار گرفته است، اما به دلیل هزینه بالای این لوازم تنها با در خواست مشترکین ارائه می شود .

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید کنندگان داخلی نیز به سمت تولید لوازم کاهنده مصرف حرکت کرده و علاوه بر آن نیز در ساختمان های جدید نیز از این کاهنده ها استفاده می شود .

مسلوب و پلمپ 230 انشعاب غیر مجاز در شهریار

مدیر امور آبفای شهرستان شهریار اعلام کرد: از ابتدای سال تا کنون با 230 انشعاب غیر مجار برخورد کرده ایم.

اسدی در ادامه با اشاره به انشعابات غیر مجاز در باغ های شهرستان، گفت: متاسفانه در مقابله با انشعابات غیر مجاز باید از طریق پرونده حقوقی و گرفتن حکم ورود به ملک انجام شود که پروسه طولانی را طی می کند، اما با همکاری فرمانداری وتشکیل  اکیپ های عملیاتی این پروسه در زمان کمتری اجرا می شود .

ارائه خدمات بهتر، با واقعی شدن قیمت آب بها

اسدی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار عصرپرس با اشاره به افزایش تعرفه های مشترکین پرمصرف گفت: پیشنهاد افزایش تعرفه آب برای مشترکان پر مصرف از سوی وزارت نیرو به هیات دولت داده شد و اخیرا نیز این طرح به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد :افراد پر مصرف که الگوی مصرف را پشت سر می‌گذارند قیمت‌های بیشتری از آنها اخذ می شود، اما باید گفت که باز هم تمام این اعداد زیر قیمت واقعی آب است و درصورت واقعی شدن قیمت آب بها می توان خدمات بهتری را به مشترکین ارائه داد.

وی با تاکید بر این که عمده‌ترین هدف اجرای این طرح عوامل کنترلی در مصرف آب است، تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار نیست که قیمت تمام شده از مشترکان پر مصرف اتخاذ شود بلکه قرار است قیمت آب به صورت پلکانی از مشترکان اخذ شود.

اسدی افزود: مدول 2 و سه با توجه به اینکه سه شهر فاضلاب به این تصفیه خانه انتقال می یابد در آینده نزدیک و با تامین اعتبارات اجرا می شود، اما به دلیل افزایش هزینه های موجود با مشکل تامین اعتبار مواجه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بارندگی های پاییز امسال، افزود: خوشبختانه بارش های امسال قابل توجه بوده و امیدواریم تا پایان سال و بنا به پیش بینی های صورت گرفته افزایش داشته باشیم.


افزایش ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکین

مدیر امور آبفای شهرستان شهریار در ادامه به حذف قبوض آب به صورت کاغذی اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال مردم از خدمات و پرداخت های غیر حضوری قبوض آب این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک از سیستم هوشمند مصرف انرژی استفاده کرد و در همین راستا نیز مشترکین می توانند با سامانه 1522 نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

اسدی در ادامه با بیان اینکه در تابستان سال جاری به علت افزایش پیک مصرف برق با مشکلات قطعی آب مواجه بودیم، گفت: سال جاری به دلیل قطعی های مکرر برق در منطقه با قطعی آب مواجه بودیم اما با برنامه ریزی های صورت گرفته 30 درصد از مخازن آبرسانی را با سیسیتم برق اضطراری مجهز کرده و این میزان تا تابستان سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی هر چه بیشترمردم و رعایت الگوی مصرف آب در زمان پیک بتوانیم، تابستان 98 را بدون قطعی آب پشت سر بگذاریم.

به گزارش عصرپرس، در راستای پاسخگویی مسئولین با حضور مدیران شرکت آبفای شهرها و شهرکهای غرب تهران و همکاری فرمانداری شهرستان شهریار نشست خبری تدبیر دولت، امید ملت برگزار شد.



خبرنگار: پروین مرادی