کد خبر: ۱۱۳۶۱
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد؛
پاسخگویی به بیمه گذاران ماموریت اصلی نهاد ناظر است
سامانه‌های پاسخگویی مردمی و رسیدگی به شکایات در واقع، پیشخوان صنعت بیمه به شمار می‌رود و این ماموریت باید با جدیت دنبال شود.

پاسخگویی به بیمه گذاران ماموریت اصلی نهاد ناظر است

به گزارش عصرپرس ازبیمه مرکزی؛ غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی با اعلام این مطلب افزود: صبوری در پاسخگویی و تسلط بر آیین نامه ها و قوانین از ارکان اصلی این مرکز است و گردانندگان این مرکز باید در این مسیر تلاش کنند.

وی با ابراز خرسندی از سرعت و دقت در پاسخگویی کارکنان این سامانه، تصریح کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که ضریب شکایت مردمی کاهش پیدا کند و میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این صنعت بالا برود.

سلیمانی به تاثیرات مثبت پاسخگویی صحیح و جامع صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه به خصوص رشته بیمه های زندگی اشاره کرد و گفت: مزایا و قابلیت های رشته بیمه های زندگی هنوز برای بسیاری از آحاد جامعه مبهم و غیرشفاف است و باید به گونه ای اطلاع رسانی کنیم که جامعه با این رشته مهم بیمه ای آشنایی کامل پیدا کند.

رئیس کل بیمه ­مرکزی ­­از کسب رضایت همگانی و جلب اعتماد مردمی به عنوان سرمایه بزرگ صنعت بیمه یاد کرد و با اشاره به تماس های فریبکارانه برخی از افراد سودجو با جعل نام بیمه مرکزی، افزود: هر گونه سوء استفاده تحت عنوان نهاد ناظر و جعل عناوین صنعت بیمه جرم است و هیچ شخص یا نهادی حق ندارد در امر بیمه گری مداخله کند.

 

افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی

این سامانه با هدف دریافت پیام ها، شکایات و دیدگاه های مردمی و ارائه پاسخ در سریع ترین زمان ممکن در بیمه مرکزی راه اندازی شد.

شهروندان می توانند در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل از طریق تماس با شماره تلفن این سامانه (۲۳۴۲) اطلاعات بیمه ای مورد نیاز خود از قبیل اطلاعات شبکه فروش شرکت های بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای، میزان حق بیمه ی بیمه اجباری شخص ثالث، نحوه و مدارک مورد نیاز دریافت خسارت در بیمه های اتومبیل، شرایط و فرآیند اخذ مجوز کارگزاری بیمه، نمایندگی بیمه و ارزیابی خسارت بیمه ای را به صورت مکانیزه و از طریق پیامک دریافت کنند.

گفتنی است؛​ این سامانه در راستای مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری و با هدف بهبود سطح پاسخگویی بیمه مرکزی به مردم و دسترسی آسان ایشان راه اندازی شده و قادر است همه ­اطلاعات مربوط به انواع بیمه نامه، شفاف سازی اطلاعات و رفع ابهام های بیمه ای را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.