به گزارش عصرپرس ازبیمه مرکزی؛ غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی با اعلام این مطلب افزود: صبوری در پاسخگویی و تسلط بر آیین نامه ها و قوانین از ارکان اصلی این مرکز است و گردانندگان این مرکز باید در این مسیر تلاش کنند.
وی با ابراز خرسندی از سرعت و دقت در پاسخگویی کارکنان این سامانه، تصریح کرد:
ما باید به سمتی پیش برویم که ضریب شکایت مردمی کاهش پیدا کند و میزان رضایتمندی مردم
از عملکرد این صنعت بالا برود.
سلیمانی به تاثیرات مثبت پاسخگویی صحیح و جامع صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه
به خصوص رشته بیمه های زندگی اشاره کرد و گفت: مزایا و قابلیت های رشته بیمه های زندگی
هنوز برای بسیاری از آحاد جامعه مبهم و غیرشفاف است و باید به گونه ای اطلاع رسانی
کنیم که جامعه با این رشته مهم بیمه ای آشنایی کامل پیدا کند.
رئیس کل بیمه مرکزی از کسب رضایت همگانی و جلب اعتماد مردمی به عنوان سرمایه
بزرگ صنعت بیمه یاد کرد و با اشاره به تماس های فریبکارانه برخی از افراد سودجو با
جعل نام بیمه مرکزی، افزود: هر گونه سوء استفاده تحت عنوان نهاد ناظر و جعل عناوین
صنعت بیمه جرم است و هیچ شخص یا نهادی حق ندارد در امر بیمه گری مداخله کند.
افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی
این سامانه با هدف دریافت پیام ها، شکایات و دیدگاه های مردمی و ارائه پاسخ در
سریع ترین زمان ممکن در بیمه مرکزی راه اندازی شد.
شهروندان می توانند در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل از طریق تماس با شماره تلفن
این سامانه (۲۳۴۲) اطلاعات بیمه ای مورد نیاز خود از قبیل اطلاعات شبکه فروش شرکت های
بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای، میزان حق بیمه ی بیمه اجباری شخص ثالث، نحوه و مدارک
مورد نیاز دریافت خسارت در بیمه های اتومبیل، شرایط و فرآیند اخذ مجوز کارگزاری بیمه،
نمایندگی بیمه و ارزیابی خسارت بیمه ای را به صورت مکانیزه و از طریق پیامک دریافت
کنند.
گفتنی است؛ این سامانه در راستای مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری و با هدف بهبود
سطح پاسخگویی بیمه مرکزی به مردم و دسترسی آسان ایشان راه اندازی شده و قادر است همه
اطلاعات مربوط به انواع بیمه نامه، شفاف سازی اطلاعات و رفع ابهام های بیمه ای را
در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.