کد خبر: ۱۱۳۱۸
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
رییس بنیاد بیماری های خاص در سبزوار:
برنامه های جدیدی در زمینه بیماران خاص دردست اقدام است
رییس بنیاد بیماری های خاص در سبزوار گفت: برنامه های جدیدی در زمینه بیماران خاص به ویژه اوتیسم داریم که آنها را دنبال می‌کنیم.

برنامه های جدیدی در زمینه بیماران خاص داریم

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر فاطمه هاشمی روز گذشته با حضور در سبزوار از بخش های دیالیز، شیمی درمانی و رادیوتراپی مرکز آموزشی درمانی واسعی بازدید و از نزدیک، مشکلات بیماران و نیازمندی های این مرکز را بررسی کرد و درخصوص رفع برخی مشکلات، قول مساعدت داد.

رییس بنیاد بیماری های خاص در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بیماران دیالیزی جزو بیماران خاص محسوب می‌شوند که بخش عمده‌ای از خدمات را از مراکز درمانی دولتی دریافت می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر، خدمات مورد نیاز به بیماران دیالیزی و خاص در مرکز آموزشی درمانی واسعی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به طور مطلوب ارائه می شود

رییس بنیاد بیماری‌های خاص همچنین در زمینه برنامه‌های این بنیاد برای بیماران مبتلا به اوتیسم گفت: در زمینه اوتیسم نیز جلساتی با آموزش‌ و پرورش، بهزیستی و وزارت بهداشت داشتیم و مشکلات و نیاز این بیماران بررسی شده و پیگیر حمایت از بیماران اوتیسم هستیم.

در این بازدید دکتر مسلم، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۶ بیمار تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی تحت پوشش دانشگاه قرار دارند، گفت: بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی خدمات درمانی نظیر تزریق خون و فرآورده های انعقادی، ویزیت پزشک درمانگر، مراقبت های پرستاری وآموزش های مورد نیاز را در واحدهای درمانی تابعه دانشگاه دریافت می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سیستم ارجاع مشاوره های تخصصی، براساس فرآیندهای تعریف شده و شفاف، در حال اجرا است و برخی از ویزیت های فوق تخصصی و مشاوره های مورد نیاز این بیماران نظیر مشاوره قلب،اکو، بینایی سنجی و شنوایی سنجی با هماهنگی های به عمل آمده در سایر مراکز تابعه انجام می شوند.

دکتر مسلم با بیان اینکه بیماران خاص بیش ازبیماران دیگر نیازمند توجه هستند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار درصدد است تا با حفاظت مالی و ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب، این بیماران جز رنج بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.