کد خبر: ۱۱۳۱۱
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
وزیر علوم تاکید کرد؛
ضرورت تبیین ماموریت و برنامه های صندوق نوآوری
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را "سرچشمه ایده های نو و نوآوری در کشور" توصیف و تاکید کرد: از آنجا که موسسان شرکت های دانش بنیان برآمده از دانشگاه ها و جزو نخبگبان دانشگاهی هستند، تبیین برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی در میان اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی یک ضرورت اساسی است.

ضرورت تبیین ماموریت و برنامه های صندوق نوآوری

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی صبح امروز (یکشنبه) ضمن بازدید از بخش های مختلف صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی مشترک با اعضای هیات عامل این صندوق در جریان آخرین اقدامات و برنامه های پیش روی این صندوق قرار گرفت.

وزیر علوم در این نشست تاکید کرد: مدیریت جدید صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند با استفاده از تجربه تیم مدیریتی سابق این صندوق و نیز استفاده از ایده های نو، با بررسی کارشناسی و مطالعه، نقاط ضعف را بر طرف و با ایده های جدید، زمینه رونق فعالیت شرکت های دانش بنیان را فراهم کند.

غلامی گفت: توجه بیشتر به سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان از طریق حمایت از صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر، توزیع متوازن تسهیلات اعطایی در سراسر کشور و ارزیابی جامع و مورد تایید عموم از نکاتی است که می تواند به عملکرد بهتر صندوق نوآوری و شکوفایی کمک کند.

وی تاکید کرد: وزارت علوم از برنامه های صندوق نوآوری در تقویت شرکت های دانش بنیان حمایت می کند و مدیران این وزارت در کارگروه ها ی این صندوق حضور فعال دارند.

وزیر علوم همچنین در این بازدید از مرکزمشاوره تخصصی شکوفایی و بخش توانمندسازی شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی بازدید و با کارشناسان این صندوق دیدار و گفتگو کرد.